Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/23270
Title: Medios de comunicación de Iberoamérica en la Web, caso Honduras
Authors: Rivadeneira Chan, Leonardo Lalot
metadata.dc.contributor.advisor: Rodríguez Hidalgo, Claudia Vanessa
Keywords: Medios de comunicación de masas - Honduras
Web 2.0 - Análisis
Herramientas digitales - Análisis
Licenciado en comunicación social - Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2018-10-25T14:51:43Z
Issue Date: 2018
Citation: Rivadeneira Chan, Leonardo Lalot. (2018). Medios de comunicación de Iberoamérica en la Web, caso Honduras. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Comunicación Social). UTPL, Salinas.
Abstract: The present work entitled: "Iberoamerican Media on the Web", in the case of Honduras, allows a study of the web platforms of eight Honduran media (radio, print media, television and digital native media). This research will complement the information gathered about other IberoAmerican countries, allowing us to compare the way the media use web 2.0 tools in their productive routines. The research contemplates in the first instance a morphological analysis of the web platforms of each medium, using for them some cards that allowed gathering information about hypertextuality, interactivity, multimedia, memory and updating. Similarly, the presence of media on social networks Facebook, Twiteer, Pinterest and Instagram, YouTube, among others, which are the links with media users around the world, have been taken into account. Among the main findings of this research has shown that the Honduran media are directed towards a practice of better virtues, however, attributes such as multimedia, updating and memory, should be the next objectives in these media to increase and at the same time satisfy increasingly unstable readers or users.
Description: El presente trabajo titulado: “Medios de Comunicación de Iberoamérica en la Web”, caso Honduras, permite un estudio de las plataformas web de ocho medios hondureños (radio, prensa escrita, televisión y medios nativos digitales). Esta investigación complementará la información recabada sobre otros países iberoamericanos, permitiendo comparar la forma como los medios utilizan las herramientas web 2.0 en sus rutinas productivas. La investigación contempla en primera instancia un análisis morfológico de las plataformas web de cada medio, utilizando para ellos unas fichas que permitió recopilar información sobre la hipertextualidad, interactividad, multimedialidad, memoria y actualización. Del mismo modo, se ha tomado en cuenta la presencia de los medios en las redes sociales Facebook, Twiteer, Pinterest e Instagram, Youtube, entre otras, que constituyen los nexos con usuarios de medios en todo el mundo. Entre los principales hallazgos de esta investigación se ha evidenciado que los medios hondureños se encaminan hacia una práctica de mejores virtudes, sin embargo, atributos como la multimedialidad, actualización y memoria, deben ser los próximos objetivos en estos medios para incrementar y a la vez satisfacer a lectores o usuarios cada vez más inestables.
metadata.dc.identifier.other: 1284772
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23270
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Comunicación Social

Files in This Item:
File SizeFormat 
Rivadeneira Chan Leonardo Lalot tesis.pdf8.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.