Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23271
Title: | Sistematización de experiencias educativas en el proceso de enseñanza aprendizaje en las prácticas de educación inicial |
Authors: | Beltrán Guevara, Patricia Maricela Granja Montalvo, Narciza Marisol |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2018 |
Citation: | Granja Montalvo, N. M. Beltrán Guevara, P. M. (2018) Sistematización de experiencias educativas en el proceso de enseñanza aprendizaje en las prácticas de educación inicial [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23271 |
Abstract: | Abstract:The present document entitled "Systematization of educational experiences in the teaching-learning process," has as a purpose to observe the practices through the improvement of actions, mixing the theory and practice in activities doing inside and outside the class. In this investigation process the techniques applied were: documentary technique collecting scientific magazines, digital books been drawn in two educational institutions at Quito-Pichincha, academic year 2017- 2018, the objective is learn about the experiences of the practice through the systematization, with the purpose of improving the teaching learning of the children, applying several methodologies that allow to improve the strengths and weaknesses which are presented, detailing the learning by means of several plans through contents, activities, resources and matrices applied in educational institutions. In the compilation of information, the bibliographic research technique as: doctoral theses, scientific journals and books and thesis. I applied the descriptive methodology to detail step by step the stages of the systematization process since the identification of the practice until teaching. The conclusion is systematization of experience could be made a synthesis of the work done at class. Starting since an adequate planning, which will allow the construction of skills to obtain significant learning, empowering the teaching-learning process to be more effective and lead to obtain a great result. |
Description: | Resumen:El presente trabajo titulado “Sistematización de experiencias educativas en el proceso de enseñanza aprendizaje en las prácticas docentes de educación inicial,” tiene como objetivo evidenciar las experiencias de la práctica a través del mejoramiento de la acción, articulando la teoría con la práctica en las diferentes actividades realizadas dentro y fuera del aula de clases. En este proceso de investigación las técnicas aplicadas para la recopilación de la información fue la Técnica Documental, a través de la verificación de varios contenidos bibliográficos como tesis doctorales, revistas científicas libros digitales y físicos. Se utilizó la metodología Descriptiva para detallar paso a paso las etapas del proceso de sistematización, desde la identificación de la práctica hasta los puntos de llegada en el cual se podrá comunicar los aprendizajes adquiridos. Se concluye, que con la sistematización de experiencias se puede realizar una síntesis del trabajo realizado en el aula, partiendo desde una adecuada planificación, que permitirá la construcción de destrezas y habilidades para obtener aprendizajes significativos, facultando que el proceso de enseñanza aprendizaje sea más efectivo y conduzca a obtener los resultados esperados. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=119801.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.