Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23289
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBrizuela Camacho, Sor Nataliaes_ES
dc.contributor.authorMontesdeoca Luzuriaga, Ruth Elizabethes_ES
dc.date.accessioned2018-10-25T14:52:14Z-
dc.date.available2018-10-25T14:52:14Z-
dc.date.issued2018es_ES
dc.identifier.citationMontesdeoca Luzuriaga, R. E. Brizuela Camacho, S. N. (2018) Gestión del proceso de enseñanza-aprendizaje en la Educación Básica de la Escuela Fiscal Mixta N 7 Carlos Torres Salas, provincia del Guayas, Ecuador, año lectivo 2018 [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23289es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1284802es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=119822.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen:El presente proyecto sobre la gestión del proceso de enseñanza- aprendizaje, en la Educación Básica de la Escuela Fiscal Mixta Carlos Torres Salas de Yaguachi, tiene como objetivo evaluar el desempeño docente, sobre la base del análisis de las realidades actuales de la planificación de este proceso. Para la recopilación de la información se escogió como muestra a cuatro maestras, utilizando el método de observación científica, descriptivo, analítico-sintético, inductivo-deductivo y estadístico, se manejaron como técnicas de investigación: la lectura, observación, encuesta y análisis de documentos, mediante los resultados obtenidos se programaron estrategias para potenciar el desempeño de los docentes investigados.es_ES
dc.description.abstractAbstract:The research project "Management of the teaching-learning process in Basic Education of the Carlos Torres Salas Mixed Fiscal School", of Yaguachi, province of Guayas, Ecuador ", has the purpose of evaluating the teaching performance, based on the analysis of the current realities of the planning of this process. For the collection of information we worked with a sample of four educators, using the method of scientific observation, descriptive, analytical-synthetic, inductive-deductive and statistical, were handled as techniques: reading, observation, survey and analysis of documents, through the results obtained, strategies were programmed to enhance the performance of the teachers investigated. It is concluded that teachers show a satisfactory level of performance in the educational process; however, the didactic-pedagogical strategies they use do not offer the possibility of promoting the individual skills of the students. However, it is recommended a perennial preparation of teachers, which allows innovative methodologies to challenge new educational challenges, attention to diversity and educational quality.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleGestión del proceso de enseñanza-aprendizaje en la Educación Básica de la Escuela Fiscal Mixta N 7 Carlos Torres Salas, provincia del Guayas, Ecuador, año lectivo 2018es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.