Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23339
Title: | Aplicación de la técnica de sonido 360 para la producción de un cuento lojano; mediante un modelo de gamificación |
Authors: | Yaguana Romero, Hernán Antonio Muñoz Campoverde, Karina Alexandra |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2018 |
Citation: | Muñoz Campoverde, K. A. Yaguana Romero, H. A. (2018) Aplicación de la técnica de sonido 360 para la producción de un cuento lojano; mediante un modelo de gamificación [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23339 |
Abstract: | Abstract:This project presents the production of the lojano story "A bet with the devil", in sound 360; through new techniques for capturing, reproducing, editing and synchronizing sound, used to create an enveloping auditory projection, capable of imitates the human ear. Gamification is also applied, which takes the process of gaming techniques as an essential tool to generate interactive dynamics that allow us to attract new users. The combination of the both techniques as the sound 360, and the gamification are reflected in the final result, with the elaboration of an audiogame, that is an attractive technological advance, where game situations are recreate and will be surpass due to use of the guidance of sound 360. |
Description: | Resumen:Este proyecto presenta la producción del cuento lojano Una apuesta con el diablo , en sonido 360; a través de nuevas técnicas de captación, reproducción, edición y sincronización de sonido, utilizadas para crear una proyección auditiva envolvente, capaz de imitar al oído humano. También se aplica la gamificación, que toma el proceso de las técnicas de juego, como herramienta esencial, para generar dinámicas interactivas para atraer nuevos usuarios. La combinación de ambas técnicas, tanto del sonido 360, como la gamificación, son plasmados en el resultado final, con la elaboración de un audiojuego, un atractivo avance tecnológico, donde se recrean situaciones de juego que serán superadas gracias a la guía del sonido 360. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=119872.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Comunicación Social |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.