Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23364
Title: | The integration of the four language learning skills through the use of a Moodle platform to enhance students’ English oral performance |
Authors: | Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo. Dillon Arias, Silvia Lorena |
Keywords: | Tecnología educativa. Estudiantes-- -Inglés-- -Comunicación oral Moodle-- -Plataforma-- -Uso Magíster en pedagogía de la enseñanza del inglés como lengua extranjera -- -Tesis y disertaciones académicas |
Issue Date: | 2018 |
Citation: | Dillon Arias, Silvia Lorena. (2018). The integration of the four language learning skills through the use of a Moodle platform to enhance students’ English oral performance. (Trabajo de Titulación de Magíster en Pedagogía de la Enseñanza de Inglés como Lengua Extranjera ), UTPL. Quito |
Abstract: | This study was conducted with university students at a private university in Quito, Ecuador. Two groups were the subjects of this research, i.e. the experimental and the control group. The purpose of this study was to investigate how the use of activities, which integrated the four language skills, enhanced students’ English oral performance during oral exams. These integrated-skills activities to be performed in the Moodle platform, used in the institution where the research took place, aimed to work as exam preparatory activities. The data obtained included qualitative and quantitative data. On one hand, this data was gathered from a pre- and a post-test. On the other hand, data was collected from the oral exams. Moreover, a survey was applied to find out students’ opinions about the activities and the use of the Moodle platform. Important findings revealed that students’ oral performance showed improvement. They recognized the importance of doing activities to promote the success in their oral performance. In addition, they regarded the Moodle platform as a helpful and dynamic tool which contributed to achieving the objectives of this research |
Description: | Esta investigación se realizó con la participación de estudiantes de una universidad privada en Quito, Ecuador. Dos grupos fueron los sujetos de este estudio: el experimental y el de control. El objetivo principal fue investigar cómo el uso de actividades preparatorias que integran las cuatro habilidades mejora la comunicación oral de los estudiantes en el idioma inglés durante los exámenes orales. Estas actividades se realizaron en la plataforma virtual Moodle, utilizada en la institución donde la investigación se realizó. Los datos recolectados fueron de dos tipos: cualitativos y cuantitativos. Por un lado, la información se obtuvo de una evaluación diagnóstica previa y una posterior, y por el otro se recolectaron los resultados que arrojaron los exámenes orales. Adicionalmente, se llenó una encuesta de opinión sobre las actividades en Moodle y sobre el uso de esta plataforma. Los resultados más significativos demuestran una mejora en la destreza oral de los estudiantes. Ellas/os reconocieron la importancia y la mejora alcanzada al realizar estas actividades. Adicionalmente, consideran que la plataforma es una herramienta útil y dinámica que contribuyó a alcanzar los objetivos planteados |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23364 |
Appears in Collections: | Maestría en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dillon Arias, Silvia Lorena tesis.pdf | 3.19 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.