Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23750
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNesterenko, Nina Alexandrovnaes_ES
dc.contributor.authorJaramillo Calderón, Catherine Alexandraes_ES
dc.date.accessioned2019-02-28T22:43:03Z-
dc.date.available2019-02-28T22:43:03Z-
dc.date.issued20190105 ;es_ES
dc.identifier.citationJaramillo Calderón, C. A. Nesterenko, N. A. (20190105 ;) Ecuadorian private high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classes [Tesis de N/D, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23750es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1286787es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120827.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Este estudio evalúa la percepción de los profesores de colegios privados en el uso de Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) en sus clases de Inglés como Lengua Extranjera. El objetivo de este estudio es recolectar y analizar la información acerca de la percepción que tienen los profesores al usar TICs en las clases de inglés. La muestra es de diez profesores de inglés de colegios privados, cinco hombres y cinco mujeres. Fue tomada en la ciudad de Quito, provincia de Pichincha. Los enfoques usados son cualitativos y cuantitativos, los instrumentos utilizados para el análisis fueron una encuesta y una entrevista. Los recursos para analizar la información fueron obtenidos de libros, libros electrónicos, y revistas. Los resultados muestran que la característica para usar o no usar TIC, tanto los profesores como las profesoras, es su edad. Cuando el profesor es joven implementa mucho más las tecnologías, mientras que si el profesor es mayor evita utilizar las mismas porque no creen poder resolver problemas técnicos. Por un lado, los profesores tienden a experimentar más con las TIC que las profesoras, y por otra parte, las profesoras manifestaron que el uso de TICs en la clase tiene un impacto positivo.es_ES
dc.description.abstractAbstract:This research evaluates Ecuadorian private high school teachers’ perceptions in the use of Information and Communication Technology (ICT) in their EFL classes. The purpose of this research is to collect and analyze data about the teachers’ characteristics of using ICT and the barriers to apply ICT in their English class. The sample is ten private high school English teachers, five male and five female. It was taken in the city of Quito, province of Pichincha. The approaches used are Qualitative and Quantitative; the instruments used for the analysis were a survey and an interview. The resources to analyze the information were taken from books, electronic books, and journals. The results show that female and male teachers’ biggest characteristic to use or not to use ICT in their classes is the age, when the teacher is younger, he/she implements ICT and when the teacher is older he/she avoids the use of these technologies because the teachers do not feel able to resolve technical problems. In one hand, male teachers tend to experiment more with ICT than female. On the other hand, female teachers manifest that ICT use have a positive impact in the class.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleEcuadorian private high school teachers perceptions on ICT use in their EFL classeses_ES
dc.typemasterThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.