Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/23761
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMorocho Pintado, Cristina Kathalina-
dc.contributor.authorGómez Medina, Cinthya Michelle-
dc.date.accessioned2019-03-01T20:11:28Z-
dc.date.available2019-03-01T20:11:28Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationGómez Medina, Cinthya Michelle. (2019). The use of games to improve speaking skills of high school students. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Loja.es_ES
dc.identifier.other1286798-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23761-
dc.descriptionEsta investigación determinó la efectividad de utilizar juegos para motivar a estudiantes de colegio a mejorar su habilidad para hablar Inglés. Además, identificó los juegos más efectivos para ser aplicados durante las clases; así también, comparó la diferencia de la perspectiva de los estudiantes y del maestro de Inglés a cerca de los juegos. Con este proposito, 30 estudiantes mujeres entre los 16 y 17 años, pertenecientes a un colegio privado de la ciudad de Loja, Ecuador fueron consideradas como participantes. Adicionalmente, se utilizaron enfoques cualitativos y cuantitativos para analizar los datos recopilados de instrumentos como: encuesta para estudiantes, encuesta al maestro de Inglés, lista de verificacion para el diario del maestro, encuesta posterior para los estudiantes y videos. Según los resultados se pudo concluir que el uso de juegos para mejorar las habilidades orales en los estudiantes del colegio privado fue satisfactorio puesto que la mayoria fueron del gusto de los estudiantes y motivaron la participacion activa no solo entre compañeros sino tambien con el maestro.Tambien tuvieron la oportunidad de utilizar el idioma Inglés en una manera confiada.es_ES
dc.description.abstractThis research study determined the effectiveness of using games to motivate high school students to improve their English speaking skills. Besides, this investigation identified the most effective games to be applied within English lessons, as well as, compared the differences on students’ and English teacher’s perceptions of the games. For this purpose, 30 students from a private high school in Loja, Ecuador were considered as participants all of them were female pupils aged from 16 to 17 years old. In addition, both qualitative and quantitative approaches were used to analyze the collected data through instruments such as students’ survey, English teacher’s survey, a checklist for teacher’s journal, students’ post-test and recording videos. Based on the results, it was possible to conclude that the use of games to improve speaking skills of students attending a private high school was satisfactory because most of the games were appealing to students and they encouraged active participation not only among classmates but also with the teacher. They also had the chance to use English in a confident way.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectIdioma inglés – Enseñanzaes_ES
dc.subjectLenguaje y lenguas – Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleThe use of games to improve speaking skills of high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gómez Medina, Cinthya Michelle.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.