Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23795
Title: | The use of technological resources for teaching English in a private high school in the city of Loja |
Authors: | Salcedo Viteri, Karina Soledad Alverca Vicente, María Fernanda |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Alverca Vicente, M. F. Salcedo Viteri, K. S. (2019) The use of technological resources for teaching English in a private high school in the city of Loja [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23795 |
Abstract: | Abstract:The present study was carried out in a private high school in the city of Loja, Ecuador and aim at investigating the Use of Technological Resources for Teaching English in a Private High School in the City of Loja. Its purpose is to determine the influence of the use of Information and Communication Technology (ICT) and educational applications in the classroom as a tool in teaching English at a private high school. For collecting data, a survey was applied to 12 teachers that range from 25 to 65 years old, 288 students from 8th year of basic to 3rd year senior ranged from 11 to 24 years old, and an interview was done to the director and the English coordinator of the institution. The methods used in this study were quantitative and qualitative. The obtained results in this study showed that teachers and students present a high use of technology for learning English. However, there is low use of educational apps for teaching and learning this language, the most used apps are only English dictionaries and games. |
Description: | Resumen:El presente estudio fue llevado a cabo en un colegio privado de la ciudad de Loja, Ecuador y está destinado a investigar el uso de recursos tecnológicos para enseñar el idioma Inglés en un colegio privado. Su propósito es determinar la influencia que los recursos tecnológicos tienen en la enseñanza del Inglés en dicha institución. Para obtener la información, se aplicó una encuesta a 12 profesores de Inglés de entre 20 a 65 años de edad, 288 estudiantes de octavo año de básica a tercero de bachillerato cuyas edades varían entre 11 y 24 años. Además, una entrevista fue aplicada a la coordinadora del área de inglés y a la directora del plantel. Los métodos utilizados en la investigación fueron cuantitativos y cualitativos. Los resultados obtenidos en este estudio muestran que los profesores de Inglés y alumnos hacen un significante uso de la tecnología que tienen disponible en la institución. Sin embargo, existe poco uso de las aplicaciones electrónicas educativas para enseñar y aprender Inglés, las aplicaciones más utilizadas son solo diccionarios de inglés y juegos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120879.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.