Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23839
Title: | Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian private high schools |
Authors: | Arias Córdova, María Olivia Campaña Villarroel, Natalia Alejandra |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Campaña Villarroel, N. A. Arias Córdova, M. O. (2019) Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian private high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23839 |
Abstract: | Abstract:This research focused on the Analysis of EFL teachers’ skills, attitudes, and ICT use in Ecuadorian private high schools. This investigation was carried out in two private Ecuadorian high schools in Ambato city. The participants were ten English private teachers from these establishments. The data collection for this research consisted on surveys and interviews that provided quantitative and qualitative results which were analyzed by using Microsoft Excel. The finding of this study provides information about the main important aspects that English teachers must have in order to offer students technological settings in the classrooms. Likewise, the interviews’ results show that teachers have positive attitudes toward the integration of ICT in their EFL classrooms. On the other hand, teachers pointed out lack of ICT training that impedes develop the ICT resources in an efficient way in their pedagogical practices. The teaching of the English language promotes the efficiency of the use of new technologies that facilitate the performance of both students and teachers, making the teaching objective fulfill its main purpose that the student is trained for optimal performance. |
Description: | Resumen: Esta investigación se centró en el análisis de las habilidades, las actitudes y el uso de las TIC de los profesores de inglés como lengua extranjera en los colegios privados ecuatorianos. Esta investigación se dio en dos colegios privados en la ciudad de Ambato. Los participantes fueron diez profesores de inglés de los establecimientos. La recopilación de datos para esta investigación consistió en encuestas y entrevistas que proporcionaron resultados cuantitativos y cualitativos que se analizaron utilizando Microsoft Excel. El hallazgo de este estudio proporciona información de principales aspectos importantes que los profesores de inglés deben tener para la integración tecnológica en aulas. Del mismo modo, los resultados de las entrevistas muestran que los maestros tienen actitudes positivas hacia las TIC en sus aulas de EFL. Por otro lado, los docentes señalaron la falta de capacitación en TIC para desarrollar los recursos de TIC de en sus prácticas pedagógicas. La enseñanza del idioma ingles es eficiente con nuevas tecnologías en el desempeño de alumnos y profesores, logrando para cumplir el propósito principal del alumno, capacitado para un desempeño óptimo. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120928.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.