Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23850
Title: Analysis of EFL teachers` skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian private high schools
Authors: González Torres, Paúl Fernando
Ramírez Pinenla, Hilda Fanny
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Ramírez Pinenla, H. F. González Torres, P. F. (2019) Analysis of EFL teachers` skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian private high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/23850
Abstract: Abstract:This study, Analysis of EFL teachers’ skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian private high schools, was conducted with the purpose to find out and analyse the EFL teachers` skills, attitudes, and use regarding ICT in the private Ecuadorian educational context. The sample chosen consisted of EFL teachers of private high schools in Tumbaco – Quito, in the Pichincha Province of Ecuador. A mixed method that combined a quantitative and qualitative approaches was used. The instruments were questionnaires and interviews. The interview was the technique applied to six teachers, in order to present qualitative data. The survey was applied to ten teachers, and it was used to find answers through a quantitative approach. The three variables of the present research were divided in different tables, using the Likert – scale to put the surveys answers of the teacher in order to discover their technological skills, attitude toward technology and the use of ICT in their classrooms. The findings showed that teachers presented a positive attitude toward ICT and the use of technological tools in EFL classrooms.
Description: Resumen: Este estudio, Análisis de las competencias, actitudes y uso de Tics, de los maestros de inglés como lengua extranjera, en colegios privados ecuatorianos, fue conducido con el propósito de encontrar y analizar las competencias, actitudes y uso de Tics en el contexto educacional privado ecuatoriano. La muestra elegida fue de diez maestros de inglés como lengua extranjera, de colegios privados de Tumbaco – Quito, en la Provincia de Pichincha, en Ecuador. El método mixto, con enfoques cualitativos y cuantitativos, fue utilizado. Los instrumentos fueron cuestionarios y entrevista fue la técnica aplicada a seis maestros, para presentar datos cualitativos, y la encuesta, aplicada a diez maestros, fue la técnica usada para encontrar respuestas usando un enfoque cuantitativo. Las tres variables del presente estudio fueron dividas en tablas, utilizando la escala de Likert para poner las respuestas de las encuestas de los maestros y descubrir sus habilidades tecnológicas, actitud y uso de TICs n sus clases. Los resultados mostraron que los maestros presentaron una actitud positiva a través de los TICs en el uso de las herramientas tecnológicas en las clases de inglés como lengua extranjera.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=120934.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.