Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24185
Title: Estrategias de Responsabilidad Social Corporativa para la Unidad de Educación Particular Iberoamericano San Agustín
Authors: Armijos Buitrón, Verónica Alexandra
Herrera Cajas, Arianna Nicole
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Herrera Cajas, A. N. Armijos Buitrón, V. A. (2019) Estrategias de Responsabilidad Social Corporativa para la Unidad de Educación Particular Iberoamericano San Agustín [Tesis de N/D, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24185
Abstract: Abstract:Corporate Social Responsibility (CSR) is considered as the backbone of a company since it allows it to develop in a better way in environmental, economic and social terms. The main objective of this qualification work is to design CSR strategies for the Iberoamericano "San Agustín" School. During the investigation, information was collected through the application of surveys to students, teachers and administrative staff of the institution, which evidenced the knowledge and practices of CSR. The results revealed that the institution meets most of the dimensions evaluated according to the same instrument that measures eleven dimensions: dignity of the person, freedom, citizenship, participation and democracy, sociability and solidadrity, common good and social equity, means environment and sustainable development, acceptance and appreciation for diversity, commitment to truth, values, excellence and interdependence and inter-discipline. With the results identified, strategies are proposed so that the school has better CSR practices for the benefit of the stakeholders.
Description: Resumen: La Responsabilidad Social Corporativa (RSC) es considera como la columna vertebral de una empresa puesto que permite desarrollarse de mejor manera en lo ambiental, económico y social. El presente trabajo de titulación tiene como objetivo principal diseñar estrategias de RSC para la Unidad de Educación Particular Iberoamericano “San Agustín”. Durante la investigación se recopiló información mediante la aplicación de encuestas a estudiantes, docentes y personal administrativo de la institución, con lo que se evidenció el conocimiento y las prácticas de RSC. Los resultados revelaron que la institución cumple con la mayoría de las dimensiones evaluadas de acuerdo al instrumento aplicado el mismo que mide once dimensiones: dignidad de la persona, libertad, ciudadanía, participación y democracia, sociabilidad y solidadridad, bien común y equidad social, medio ambiente y desarrollo sostenible, aceptación y aprecio por la diversidad, compromiso con la verdad, valores, excelencia y interdependencia e inter- disciplina. Con los resultados identificados se propone estrategias para que el plantel disponga de mejores prácticas de RSC en beneficio de los grupos de interés.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=121328.TITN.
Appears in Collections:Ingeniero en Administración de Empresas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools