Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24248
Title: | Competencias mediáticas en niñosas de los niveles: Inicial, y de Educación General Básica en Ecuador |
Authors: | Ramón Carrión, Edgar Jamil Macas Agila, Betty Alexandra |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Macas Agila, B. A. Ramón Carrión, E. J. (2019) Competencias mediáticas en niñosas de los niveles: Inicial, y de Educación General Básica en Ecuador [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24248 |
Abstract: | Abstract:The objective of this research study is to diagnose the level of media competences in high school and elementary level students of the "Ciudad de Guaranda" school in the parish of Belleza, of the canton and province of Francisco de Orellana, Ecuador, in the school year 2018-2019. The methods used were the analytic-synthetic, inductive-deductive, the logical historical theorist; for the collection of the data, the survey and documentary review were used as techniques; Then, through the analysis of the results, strategies could be proposed to include media competences in the student training process; so it is concluded that students who are prepared in this educational establishment, learn better through visualization, such as advertisements issued in different media, television programs, movies, advertising placed on banners, magazines, newspapers, as well as of the experiences transmitted by relatives, partners, friends, and because it has been possible to show that there is a high media competence, since an average of 180.5 students identify three or four icons of reproduction actions. |
Description: | Resumen: El presente estudio investigativo tiene como objetivo diagnosticar el nivel de competencias mediáticas, en estudiantes de Preparatoria y Subnivel de Básica Elemental de la escuela “Ciudad de Guaranda” de la parroquia Belleza, del cantón y provincia Francisco de Orellana, Ecuador, en el año lectivo 2018-2019. Los métodos utilizados fueron el analítico-sintético, inductivo-deductivo, el teórico histórico lógico; para la recolección de los datos se utilizaron como técnicas, la encuesta y revisión documental; luego, a través del análisis de los resultados se pudo plantear estrategias para incluir las competencias mediáticas en el proceso de formación estudiantil; por lo que se concluye que los estudiantes que se preparan en este establecimiento educativo, aprenden mejor a través de la visualización, como son propagandas emitidas en diferentes medios de comunicación, programas de televisión, películas, publicidad colocadas en banners, revistas, periódicos, así como de las experiencias transmitidas por familiares, compañeros, amigos, y porque se ha podido evidenciar que hay una alta competencia mediáticas, ya que un promedio de 180.5 estudiantes identifican tres o cuatro íconos de acciones de reproducción. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=121452.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.