Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24363
Title: Analysis of EFL teachers` skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian private high schools
Authors: Cabrera Solano, Paola Alexandra
Albán Crespo, Rosario Elizabeth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Albán Crespo, R. E. Cabrera Solano, P. A. (2019) Analysis of EFL teachers` skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian private high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24363
Abstract: Abstract:This study aims to investigate teachers skills, attitudes, and use of technology in EFL teaching. The participants were 10 EFL teachers of private high schools in the City of Cumbayá, Ecuador. A mixed method that involve qualitative and qualitative procedures was used. The quantitative method was applied using surveys based on a Likert scale in order to identify teachers perceptions about their technology skills, attitudes and use of technology in EFL classes. The qualitative approach was applied using an interview based on open-ended questions in order to obtain descriptive information to support the quantitative results. The data collected were shown in Likert scale tables, described, analyzed and contrasted with previous investigations. The results show that teachers have developed high skills to use some of the traditional and updated technological recourses investigated in this research. Besides, teachers demonstrated positive attitudes regarding the ICT use in EFL classes. In spite of their high skills and positive attitude toward ICT use, there are some technological tools that were scarcely used in EFL teaching process.
Description: Resumen:Este estudio tiene como objetivo investigar las habilidades, las actitudes y el uso de la tecnología de los docentes en la enseñanza de la EFL. Los participantes fueron 10 maestros de EFL de escuelas secundarias privadas en la ciudad de Cumbayá, en Ecuador. El método aplicado fue mixto, con enfoques cualitativos y cuantitativos. El método cuantitativo se aplicó mediante encuestas basadas en una escala Likert para identificar las percepciones de los profesores sobre sus habilidades tecnológicas, actitudes y uso de la tecnología en las clases de EFL. El enfoque cualitativo se aplicó mediante una entrevista basada en preguntas abiertas para obtener información descriptiva para respaldar los resultados cuantitativos. Los datos recopilados se mostraron en las tablas de escala de Likert, se describieron, analizaron y contrastaron con investigaciones anteriores. Este estudio muestra que los maestros han desarrollado altas habilidades para usar algunos de los recursos tecnológicos tradicionales y actualizados investigados en este estudio. Además, los docentes demostraron actitudes positivas con respecto al uso de las TIC en las clases de EFL. A pesar de sus altas habilidades y actitud positiva hacia el uso de las TIC, existen algunas herramientas tecnológicas que presentan un menor uso en la enseñanza de la EFL. Palabras clave:.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=121609.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.