Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24517
Title: | Competencias mediáticas en niños y niñas de 4 a 8 años de la Unidad Educativa Particular PENIEL Cristhian Scholl, de la ciudad de Quito, provincia de Pichincha, Ecuador, año lectivo 2018-2019 |
Authors: | Ramón Carrión, Edgar Jamil Mendoza Rodríguez, Mayra Yolanda |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Ramón Carrión, E. J. (2019) Competencias mediáticas en niños y niñas de 4 a 8 años de la Unidad Educativa Particular PENIEL Cristhian Scholl, de la ciudad de Quito, provincia de Pichincha, Ecuador, año lectivo 2018-2019 [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24517 |
Abstract: | Abstract:Digital natives are those who are inserted in the technological world. The research topic is Media competencies in children from 4 to 8 years of the Particular Educational Unit PENIEL Cristhian Scholl, from the city of Quito, province of Pichincha, Ecuador, school year 2018- 2019 ; The general objective was to make a diagnosis of the level of media competencies in children; the research was qualitative-quantitative; The methods used are: descriptive, inductive-deductive, analytical-synthetic and the techniques of documentary analysis have low competence in the dimensions of ideology and values, technological, production and dissemination; while, in the dimensions of language, reception and interaction, aesthetics, they have demonstrated high competence. It is recommended to carry out massive dissemination campaigns of the various dimensions of media competencies, by teachers and authorities, so that students learn to appropriate the meaningful messages that they want to transmit through the various audiovisual content, and cease to be media consumers. |
Description: | Resumen:Los nativos digitales son aquellos que se encuentran insertos en el mundo tecnológico. El tema de investigación es Competencias mediáticas en niños y niñas de 4 a 8 años de la Unidad Educativa Particular PENIEL Cristhian Scholl, de la ciudad de Quito, provincia de Pichincha, Ecuador, año lectivo 2018-2019 ; el objetivo general fue realizar un diagnóstico del nivel de competencias mediáticas en los niños; la investigación fue de tipo cualitativocuantitativo; los métodos empleados son: descriptivo, inductivo-deductivo, analítico-sintético y las técnicas de análisis documental tienen una baja competencia en las dimensiones de ideología y valores, tecnológica, producción y difusión; mientras que, en las dimensiones de lenguaje, recepción e interacción, estética, han demostrado una alta competencia. Se recomienda realizar campañas masivas de difusión de las diversas dimensiones de las competencias mediáticas, por parte de docentes y autoridades, para que los estudiantes aprendan a apropiarse de los mensajes significativos que se quiere transmitir a través de los diversos contenidos audiovisuales, y dejar de ser consumidores mediáticos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=121973.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.