Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24525
Title: | Systematization of pedagogical experiences. |
Authors: | Maldonado Ronquillo, Hipatia Raquel |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Maldonado Ronquillo, H. R. (2019) Systematization of pedagogical experiences. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24525 |
Abstract: | Abstract:Teaching practice is identified as the most decisive key component in EFL training programs as the pre-service teachers can put into practice their knowledge acquired during their career. In this Systematization work, I analyze my own experience as a trainee teacher connecting it with the knowledge acquired at university. This teaching practice was carried out in two Public Schools, and a High school in Colimes (a town located in the province of Guayas, Ecuador). Time in which, I did observations, then I was a teachers assistant, and finally, I performed as the main teacher. The purpose of this work is to pose reflections and descriptions about the practice supported by a personal perspective and recent research. Through the reflection of the experiences gained during the internships, I want to improve not only our teaching practices but also influence those of others. After this reflection, I draw to important conclusions and recommendations. One of the conclusions that impacted me the most was that in Public schools certain factors such as resources availability and classroom size affect the teaching practice. |
Description: | Resumen:La práctica docente es identificada como el componente clave más decisivo en los programas de capacitación en inglés como lengua extranjera debido a que los maestros en servicio pueden poner en práctica los conocimientos adquiridos durante su carrera. En este trabajo de Sistematización, analizo mi propia experiencia como profesora en entrenamiento relacionándolo con los conocimientos adquiridos en la universidad. Esta práctica docente se llevó a cabo en dos escuelas públicas y un colegio en Colimes (una ciudad ubicada en la provincia de Guayas, Ecuador). Tiempo en el que hice observaciones, luego fui asistente de profesores y finalmente me desempeñé como profesora principal. El propósito de este trabajo es plantear reflexiones y descripciones sobre la práctica apoyada por una perspectiva personal e investigaciones recientes. A través de la reflexión de las experiencias obtenidas durante las pasantías, quiero mejorar no solo nuestras prácticas de enseñanza sino también influenciar las de los demás. Después de esta reflexión, llegué a importantes conclusiones y recomendaciones. Una de las conclusiones que más me impactó es que en las escuelas públicas, ciertos factores, como la disponibilidad de recursos y el tamaño del aula, afectan la práctica docente. :. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=121995.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.