Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24590
Title: | Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian public high schools |
Authors: | Espinosa Jaramillo, Franklin Oswaldo González Cabrera, Lenin Abdón |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | González Cabrera, L. A. Espinosa Jaramillo, F. O. (2019) Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian public high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24590 |
Abstract: | Abstract:This study attempts to analyze English as Foreign Language (EFL) teachers’ skills, attitudes, and use regarding Information and Communication Technologies (ICT) in Ecuadorian public high schools. To this end, seven female and three male teachers from two public high schools in the city of Azogues participated in the study. The participants' age ranges from twenty-five to fifty-three; regarding experience, they had two to twenty-six years of experience as EFL instructors. This study employed a quantitative and qualitative design, in which all of the participants were surveyed, and six of them were interviewed to collect data. The data were tabulated and analyzed through the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS). The results were analyzed taking into consideration the highest percentages illustrated in the three tables; this information was used to provide an answer to the study’s research questions. The findings revealed that the majority of EFL teachers had high and efficient skills to use ICT with more frequency. Besides, the results indicated EFL teachers had a positive attitude towards ICT resources implementation. |
Description: | Resumen: Este estudio intenta analizar las destrezas, actitudes, y el uso con respecto a las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) de profesores de Inglés como Lengua Extranjera en colegios Ecuatorianos públicos. Para este fin, siete profesoras y tres profesores de dos unidades educativas públicas de la ciudad Azogues participaron en este estudio. El rango de edad de los participantes fue entre los veinte y cinco y cincuenta y tres años de edad. Con respecto a su experiencia, los participantes tenían desde dos a veinte y seis años como docentes de inglés como Lengua Extranjera. Este estudio empleó el diseño cuantitativo y cualitativo en el cual todos los participantes fueron encuestados y seis de ellos fueron entrevistados para recolectar información. Los datos fueron tabulados y analizados con el Paquete Estadístico para las Ciencias Sociales (SPSS). Los resultados fueron analizados tomando en consideración los porcentajes más altos ilustrados en tres tablas, las mismas que respondían las preguntas de investigación. Los resultados revelaron que la mayoría de docentes en inglés tenían destrezas altas y eficientes para usar las TIC con más frecuencia. Además, los resultados indicaron que los docentes de inglés tenían una actitud positiva hacia la implementación de recursos tecnológicos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=122116.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.