Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24656
Title: Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian high schools
Authors: Toro Gallardo, Lisset Vanessa
Ulloa Mancheno, Marcia Ximena
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Ulloa Mancheno, M. X. Toro Gallardo, L. V. (2019) Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24656
Abstract: Abstract:The use of Information and Communications Technology (ICT) has changed English as a Foreign Language educational context by converting traditional teaching styles to technology-based teaching practices. The purpose of this study is to analyze the digital skills, attitudes, and frequency that EFL secondary teachers have in order to integrate ICT in their pedagogical practices. This research was conducted in Quito city with a total population of 10 Ecuadorian EFL teachers from three public high schools. Surveys and interviews were applied in order to collect data and to analyze and interpret data, the SPSS software was applied. Results from this study indicated that even though EFL teachers are not accustomed to work with technology, they have positive attitudes to the use of ICT as a supporter in EFL educational settings. Finally, this research is meaningful to EFL teachers who work in secondary education in private and public institutions in order to integrate ICT in their pedagogical practices.
Description: Resumen:El uso de las comunicaciones de información y tecnología (ICT) ha cambiado los entornos educativos de inglés como lengua extranjera (EFL) al convertir los estilos de enseñanza tradicionales en prácticas de enseñanza basadas en la tecnología. El propósito de este estudio es analizar las habilidades digitales, las actitudes y la frecuencia que tienen los profesores de EFL para integrar las TIC en sus prácticas pedagógicas. Esta investigación se realizó en la ciudad de Quito con una población total de 10 maestros de EFL ecuatorianos de tres escuelas públicas superiores. Se aplicaron encuestas y entrevistas para recopilar datos y analizar e interpretar los datos, se aplicó el software SPSS. Los resultados de este estudio indicaron que a pesar de que los profesores de EFL no están acostumbrados a trabajar con la tecnología, tienen actitudes positivas hacia el uso de las TIC como apoyo en los entornos educativos de la EFL. Finalmente, esta investigación es importante para los profesores de inglés que trabajan en educación secundaria en instituciones privadas y públicas que están interesados en conocer integrar TICs en sus prácticas pedagógicas.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=122187.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.