Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24660
Title: Analysis of EFL teachers` skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian private high schools
Authors: Morocho Cuenca, Elsa Liria
Vázquez Ortiz, Estefanía Lucrecia
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Vázquez Ortiz, E. L. Morocho Cuenca, E. L. (2019) Analysis of EFL teachers` skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian private high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/24660
Abstract: Abstract:The purpose of this study Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICTs in Ecuadorian private high schools is to investigate and analyze the most relevant teachers skills and attitudes towards ICT use in EFL teaching. The sample was applied to ten English teachers from private high schools in the city of Azogues, in the province of Cañar. For this research, the quantitative and qualitative methods were used; the data were obtained from interviews and surveys. The results were analyzed taking into consideration the highest percentages of the survey, which were reinforced with the interview answers and supported with theoretical information from the literature review. The findings reveal that teachers perceptions and motivation towards ICT use are positive. They are conscious about the significance that ICT provides to EFL learners to enhance their English fluency. Nonetheless, it is necessary to indicate that the lack of ICT training makes teachers feel little scare about using and integrating them in their English classes.
Description: Resumen: El propósito del presente estudio Análisis de las habilidades, actitudes y uso de las Tic de los docentes de Inglés como Lengua Extranjera en los colegios privados del Ecuador , es investigar y analizar las habilidades y actitudes más relevantes de los docentes acerca de las Tic en la enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera. La muestra fue aplicada a diez docentes de inglés de colegios particulares de la ciudad de Azogues de la provincia del Cañar. Para esta investigación se usaron los métodos cuantitativo y cualitativo; los datos fueron obtenidos mediante entrevistas y encuestas. Los resultados fueron obtenidos tomando en cuenta los porcentajes más altos de la encuesta, los mismos que fueron reforzados con las respuestas de las entrevistas y con la información del marco teórico. Los resultados revelan que los profesores están dispuestos a aplicar las Tic en sus clases debido a que tienen percepciones y motivación positiva hacia las Tic, además, están conscientes de la importancia que las Tic brindan a los estudiantes de Inglés como Lengua Extranjera para mejorar su fluidez. Sin embargo, es necesario indicar que la falta de capacitación y otros recursos actuales hace que los profesores se sientan un poco temerosos de usarlos e integrarlos a sus clases con más frecuencia.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=122192.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.