Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25084
Title: Modelo de gestión del conocimiento para generar innovación académica en la educación superior
Authors: Loaiza Aguirre, María Isabel
Chalco Cobos, Miguel Ángel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Chalco Cobos, M. Á. Loaiza Aguirre, M. I. (2019) Modelo de gestión del conocimiento para generar innovación académica en la educación superior [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25084
Abstract: Abstract:This research is focused on identifying knowledge management practices in Higher Education Institutions (IES), in how through them academic innovation ecosystems are generated. The case focuses on the Technical area of the University Técnica Particular de LOJA. In the first instance, it is considered that the generation of knowledge must comply with an adequate process that guarantees its dissemination to the environment. Starting with the exploration of information, which theoretically determines concepts that detail the conformation of knowledge and innovation ecosystems. The work focuses on diagnosing the degree of perception that teachers have in the technical area about the development of innovation, with this information a model is proposed so that through knowledge management academic innovation is generated that contributes positively to the study area and institution the organization.
Description: Resumen:Esta investigación está enfocada en identificar las prácticas de gestión de conocimiento en las Instituciones de Educación Superior (IES), en como a través de estas se generan ecosistemas de innovación académica. El caso se centra en el área Técnica de la Universidad Técnica Particular de Loja. En primera instancia se considera que la generación de conocimiento debe cumplir un proceso adecuado, que garantice su difusión al entorno. Iniciando con la exploración de la información, la misma que determina teóricamente conceptos que detallen la conformación de conocimiento y ecosistemas de innovación. El trabajo se centra en diagnosticar cual es el grado de percepción que tienen los docentes del área técnica sobre el desarrollo de la innovación, con esta información se propone un modelo para que a través de la gestión de conocimiento se genere innovación académica que aporte positivamente al área de estudio e institución la organización.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=122842.TITN.
Appears in Collections:Ingeniero en Administración de Empresas



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools