Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25131
Title: | Using online discussion forums to improve efl students writing skills |
Authors: | Castillo Cuesta, Luz Mercedes Loaiza Guaman, Keven Harold |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Loaiza Guaman, K. H. Castillo Cuesta, L. M. (2019) Using online discussion forums to improve efl students writing skills [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25131 |
Abstract: | Abstract:This research study looks into the use of online discussion forums to improve EFL students writing skills. Its principal aim was to measure the use and the perception of a group of students on the implementation of activities through the Edmodo virtual platform within the English classroom. Before the activities of the Edmodo platform were implemented, a pre-test and survey were applied to 43 participants in a public high school located in the city of Loja. After the implementation of the Edmodo s activities, a post-test and survey were applied. The data collected was analyzed in a quantitative and qualitative manner in order to establish comparisons before and after the implementation of the Edmodo s activities. Analysis of the data led to the conclusion that online discussion forums can significantly influence English learning improvements regarding the use of grammatical structures, paragraph writing and essay organization. In addition, the findings showed that students and the teacher hold a positive attitude regarding the implementation of activities using the Edmodo virtual platform inside the classroom. |
Description: | Resumen:Este estudio de investigación analiza el uso de foros de discusión en línea para mejorar las habilidades de escritura de los estudiantes de inglés. Su objetivo principal fue medir el uso y la percepción de un grupo de estudiantes acerca de la implementación de actividades de la plataforma virtual Edmodo dentro del aula de inglés. Antes de que se implementaran las actividades de la plataforma Edmodo, se aplicó una prueba previa y una encuesta a 43 participantes de un colegio público ubicado en la ciudad de Loja. Después de la implementación de las actividades de Edmodo, se aplicó una prueba posterior y una encuesta. Los datos recopilados se analizaron de forma cuantitativa y cualitativa para establecer comparaciones antes y después de la implementación de las actividades de Edmodo. El análisis de los datos llevó a la conclusión de que los foros de discusión en línea pueden influir significativamente en las mejoras del aprendizaje del inglés con respecto al uso de estructuras gramaticales, redacción de párrafos y organización de ensayos. Además, los resultados mostraron que los estudiantes y el maestro mantienen una actitud positiva con respecto a la implementación de actividades utilizando la plataforma virtual Edmodo dentro del aula. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=122910.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.