Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25708
Title: Analysis of EFL teachers` skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian public high schools
Authors: Camacho Minuche, Gina Karina
Lino Gómez, Lorena Vanessa
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2019
Citation: Lino Gómez, L. V. Camacho Minuche, G. K. (2019) Analysis of EFL teachers` skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian public high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25708
Abstract: Abstract:The study Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian public high schools was conducted with the purpose to investigate teachers skills, frequency of use and attitude towards ICT use in EFL classrooms in high schools public Ecuadorian context. The chose was about 10 EFL teachers of a public high school in Guayaquil and Salitre, in Ecuador. The method used for this study was mixed with quantitative and qualitative approaches. The instrument used to find out statistical information was the survey composed by three sections, one for each variable of this study, based on Likert scale to measure teachers answers. Furthermore, the quantitative part was conducted through an interview, which had 10 open-ended questions related to the main topic of the study, in order to obtain descriptive information to support the results of the surveys. The results show that teachers have high skills to use most of the tools, but the frequency of use is low because of the lack of technological infrastructure. Despite, teachers presented a positive attitude towards ICT use in EFL classrooms.
Description: Resumen:Este estudio fue conducido con el propósito de investigar las habilidades de los maestros, frecuencia de uso y actitudes hacia el uso de los Tics en las clases de inglés como idioma extranjero en el contexto de los colegios públicos ecuatorianos. El método usado para este estudio fue mixto; con enfoques cualitativo y cuantitativo. El método cuantitativo fue usado para encontrar información estadística y el cualitativo para completar y sustentar los resultados con información más específica. Los instrumentos aplicados fueron encuesta y entrevista. La encuesta tuvo tres secciones, una para cada variable de este studio, basados en la escala de Likert para medir las respuestas de los maestros. La entrevista tuvo 10 preguntas abiertas relacionadas con el tema principal de este studio, para obtener información descriptiva para sustentar los resultados de las encuestas. Los datos colectados en las encuestas fueron divididos en 3 tablas escala de Likert y expuestos a descripción, análisis y contraste con resultados de artículos previos. Los resultados enseñaron que los maestros tiene altas habilidades para usar la mayoria de los recursos, pero la frequencia de uso es baja por falta de infraestructura tecnologica. A pesar de eso los maestros presentan actitud positiva hacia el uso de los Tics en las clases de inglés como lengua extranjera.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=122928.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.