Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25901
Title: | Factors Affecting Public High School Student´s English Communication Skills. |
Authors: | Coleman Pearson, David. Hurtado Montaño, Sofía Vanessa. |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Hurtado Montaño, S. V. Coleman Pearson, D. (2020) Factors Affecting Public High School Student´s English Communication Skills. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/25901 |
Abstract: | Abstract:The study Factors Affecting Public High School Student´s English Communication Skills has the purpose to identify the factors that affect public high school students' proficiency in English oral communication.The sample involved 30 EFL students of a public high school and their teacher, from Cuenca Ecuador. A mixed method was used using qualitative and quantitative focuses. The data was collected through observations, a survey and an interview. The analysis of the findings was based four-point Likert Scale tables for giving answers to the research questions, which were related to the variables of the study: pedagogical factors and students related factors that influence the use and development of speaking skills in EFL classrooms. The teacher`s answers in the interview support the statistical findings of the survey and observation. The results of the study reflect that there is a low level of students` achievement in speaking English. There are several pedagogical factors such as traditional methods of teaching and learning, lack of technology use, lack of modern methods and strategies for teach speaking, students` anxiety, their lack of vocabulary and pronunciation among others. |
Description: | Resumen:El estudio, Factores que afectan las habilidades de comunicación en inglés de los estudiantes de la secundaria pública tiene el propósito de identificar los factores que afectan el dominio de los estudiantes de secundaria pública en la comunicación oral en inglés. La muestra incluyó a 30 estudiantes de EFL de una escuela secundaria pública y su profesor, de Cuenca Ecuador. Se utilizó un método mixto utilizando enfoques cualitativos y cuantitativos. Los datos fueron recolectados a través de observaciones, una encuesta y una entrevista. El análisis de los hallazgos se basó en tablas de la escala Likert de cuatro puntos para dar respuestas a las preguntas de investigación, que estaban relacionadas con las variables del estudio: factores pedagógicos y factores relacionados con los estudiantes que influyen en el uso y el desarrollo de las habilidades de habla en las aulas de inglés como lengua extranjera. Las respuestas del profesor en la entrevista respaldan los resultados estadísticos de la encuesta y la observación. Los resultados del estudio reflejan que hay un bajo nivel de logro de los estudiantes al hablar inglés. Existen varios factores pedagógicos, como los métodos tradicionales de enseñanza y aprendizaje, la falta de uso de tecnología, la falta de métodos y estrategias modernas para enseñar a hablar, la ansiedad de los estudiantes, su falta de vocabulario y pronunciación, entre otros. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=123451.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.