Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/20.500.11962/26086
Title: La lectura como medio para desarrollar el pensamiento crítico y creativo en séptimo año de EGB, realizado en el centro educativo fisco misional “La Inmaculada”, año lectivo 2019-2020.
Authors: Sánchez Cajas, Natividad del Pilar
metadata.dc.contributor.advisor: Zuin Ramírez, María Mercedes
Keywords: Lectura infantil
Motivación
Educación primaria
metadata.dc.date.available: 2020-07-01T02:52:54Z
Issue Date: 2020
Abstract: The present work: "Reading as a means to develop critical-creative thinking in the seventh basic students", performed in the Missionary Educational Unit "The Immaculate" of Loja, whose goal is “making that the students of the seventh age of General Basic Education of the “Immaculate” High School, like the reading, as activity to develop the critical-creative thinking”. The problem is that students "don't read". This thesis has three parts: the first, qualitative bibliographic investigation, second, quantitative field investigation and third, report and recommendations. The methodology is mixed: bibliographic and statistical, qualitative-quantitative, technical: survey. The results obtained of this investigation evidence that most of the students likes reading. They do not read by many factors such as: time, tiredness, difficult texts, little motivation; they demonstrate attraction to critical-creative reading without knowing it in depth. It is transcendental, to promote the learning of strategies that incentivize the taste for reading in order to obtain a critical-creative training that responds to the academic, scientific and professional demands and expectations of society.
Description: El presente trabajo: “La lectura como medio para desarrollar el pensamiento crítico-creativo en los estudiantes de séptimo de básica”, realizado en la Unidad Educativa fisco misional “La Inmaculada” de Loja, cuyo objetivo es: “Generar en los estudiantes del séptimo año de EGB el gusto por la lectura, como medio para desarrollar el pensamiento crítico-creativo”. El problema se focaliza en que los estudiantes “no leen”. La tesis tiene tres partes: primera, investigación bibliográfica cualitativa; segunda, investigación de campo y tercero reporte y recomendaciones. La metodología es bibliográficaestadística, de enfoque cualitativo-cuantitativo, la técnica: la encuesta. Los resultados de la muestra dan a conocer que, a los estudiantes en su gran mayoría sí les gusta la lectura. No leen por muchos factores como: tiempo, cansancio, textos difíciles, poca motivación; pero no dejan de tener preferencias por algunos textos y atracción por la lectura crítica-creativa sin conocerlas a fondo. Es transcendental, propiciar el aprendizaje de estrategias que incentiven el gusto por la lectura a fin de obtener una formación crítica-creativa que responda a las exigencias y expectativas académicas, científicas y profesionales de la sociedad.
metadata.dc.identifier.other: 1344679
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26086
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.