Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26420
Title: Evaluación del desarrollo integral de los niños de 4 a 6 años de edad
Authors: Guaillas Plasencia, Jeny María
Simbaqueva Morales, Yuliana.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Simbaqueva Morales, Y. Guaillas Plasencia, J. M. (2020) Evaluación del desarrollo integral de los niños de 4 a 6 años de edad [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26420
Abstract: Abstract: Children reflect joy and renew the spirit of goodness of adults with their occurrences, thus, their education should be a priority in all contexts in which it develops, for this reason the study of motor and cognitive development has been considered , socio-affective and language whose general objective is to determine the degree of comprehensive development of children from 4 to 6 years. A bibliographic research was carried out using deductive, analytical and synthetic methods, considering the theoretical foundation of various authors and the opinion expressed in recent articles by various professionals who seek continuous advances in issues of education and development of children. In addition, the contributions provided by the EDIN II Assessment Scale as an analytical instrument allows establishing parameters for an early evaluation and identification of possible anomalies that children may present at an intellectual, social or physical level, finally highlighting the importance of the role played by children. education professionals at the time of providing a quality education that favors development in an integral way.
Description: Resumen:Los niños reflejan la alegría y renuevan el espíritu de bondad de los adultos con sus ocurrencias, así pues, la educación de ellos debe ser prioridad en todos los contextos en el que se desenvuelve, por ello se ha considerado el estudio del desarrollo motriz, cognitivo, socioafectivo y del lenguaje cuyo objetivo general es determinar el grado de desarrollo integral de los niños de 4 a 6 años. Se llevó a cabo una investigación de tipo bibliográfico mediante los métodos deductivo, analítico y sintético, considerando la fundamentación teórica de diversos autores y la opinión expresada en artículos recientes de varios profesionales que buscan avances continuos en temas de educación y desarrollo de los niños. Además, los aportes que brinda la Escala de Evaluación EDIN II como instrumento de análisis permite establecer parámetros para una evaluación temprana e identificación de posibles anomalías que puedan presentar los niños a nivel intelectual, social o físico, resaltando finalmente la importancia del rol que desempeñen los profesionales de la educación al momento de brindar una educación de calidad que favorezca el desarrollo de manera integral.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=123948.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.