Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26505
Title: | Evaluation of an English language program to identify the elements of the curriculum. A case study of a public high school in Ecuador |
Authors: | Cabrera Solano, Paola Alexandra Pineda Valencia, Karina Jessica. |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Pineda Valencia, K. J. Cabrera Solano, P. A. (2020) Evaluation of an English language program to identify the elements of the curriculum. A case study of a public high school in Ecuador [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26505 |
Abstract: | Abstract: This research aimed to evaluate the effectiveness of an English language program in a public school in the city of Quito, Ecuador. The purpose was to analyze the elements of the curriculum from the perceptions of teachers and students using the quantitative method. The instruments applied in this study were questionnaires for analysis of needs, situational analysis, aspects for effective teaching, and principles, types, and tasks for evaluating the English language. The participants were five professors and five students, who answered the different questionnaires that contained open and closed questions. The result of the analysis of these instruments indicated that students need to improve their oral expression skills in the English language. Teachers believe that parents do not encourage their children to learn English and there are too many students in the classroom; These factors do not allow the acquisition of another language properly. According to the perception of teachers, the public institution does not have instructional materials and an optimal administration. Teachers use formative and summative assessment with authentic assignments, although they do not apply all the principles of English language assessment or all activities to improve oral expression in students. |
Description: | Resumen: Esta investigación tuvo como objetivo evaluar la efectividad de un programa de idioma inglés en un colegio público de la ciudad de Quito, Ecuador. El propósito fue analizar los elementos del currículo a partir de las percepciones de los profesores y estudiantes mediante el método cuantitativo. Los instrumentos aplicados en este estudio fueron cuestionarios de análisis de necesidades, análisis situacional, aspectos para una enseñanza eficaz, y principios, tipos y tareas de evaluación del idioma inglés. Los participantes fueron cinco profesores y cinco estudiantes, quienes contestaron los diferentes cuestionarios que contenían preguntas abiertas y cerradas. El resultado del análisis de estos instrumentos indicó que los estudiantes necesitan mejorar su habilidad de expresión oral en el idioma inglés. Los docentes creen que los padres no incentivan a sus hijos a aprender inglés y hay demasiados estudiantes en el aula; estos factores no permiten la adquisición de otro idioma adecuadamente. Según la percepción de los docentes, la institución pública no cuenta con materiales de instrucción y con una administración óptima. Los docentes utilizan evaluación formativa y sumativa con tareas auténticas, aunque no aplican todos los principios de evaluación del idioma inglés ni todas las actividades para mejorar la expresión oral en los estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124043.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.