Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26624
Title: Evaluación del desarrollo integral de los niños de 4 a 6 años de edad
Authors: Unda Costa, Alicia Judith
Chávez Blacio, Martha Daniela.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Chávez Blacio, M. D. Unda Costa, A. J. (2020) Evaluación del desarrollo integral de los niños de 4 a 6 años de edad [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26624
Abstract: Abstract:This research has the goal of determining the influence and effectiveness of the "Comprehensive evaluation of children from 4 to 6 years of age". The General Objective is: To determine the integral children development from 4 to 6 years of age. The methods that have been used for the elaboration of this investigative paper were: The deductive method which allows to determine the characteristics of a particular act, the synthetic method that has as a purpose reconstruct an event in a summarized form, the analytical method that consists in divide a concept or idea, hermeneutics maintains the nonexistence of objective, transparent and disinterested knowledge about the world. The techniques and instruments used were: Reading, which not only provided me information. Also, I could create habits, such as: reflection, analysis, and recreating the research topics. The summary which helped me to understand the topic I have dialed with. As a result of this inquiry, I carried out the instrument of Comprehensive Development Scale of the 4- to 6-yearold child (EDIN II). As a conclusion, I got the information needed. The integral children development from 4 to 6 years of age has a positive and direct influence on the stages of development. They can be psychomotor, language, cognitivo, and socio-affective. All of them, were verified by the investigation of each one and the analysis of the Comprehensive Development Scale of the Child from 1 to 6 years (EDIN II) test.
Description: Resumen:La presente investigación se enfocó en determinar la influencia y eficacia de la Evaluación integral de niños de 4 a 6 años de edad . El Objetivo General es: Determinar como es el desarrollo integral de los niños de 4 a 6 años de edad. Los métodos utilizados para la elaboración del presente trabajo investigativo fueron: El método deductivo el cual permite determinar las características de una realidad particular, el método sintético que busca reconstruir un suceso de forma resumida, el método analítico que consiste en la desmembración de un todo, la hermenéutica sostiene la no existencia de un saber objetivo, transparente y desinteresado sobre el mundo Las técnicas e instrumentos utilizados fueron: Lectura la cual no solo me proporciono información sino que fui creando hábitos de reflexión, análisis, esfuerzo, y recreando, los temas de investigación, el resumen el cual me ayudo a comprender mejor la totalidad del tema que estamos investigando. El instrumento a realizar es Escala del desarrollo integral del niño de 4 a 6 años (EDIN II). Como conclusión se obtuvo que el desarrollo integral de los niños de 4 a 6 años de edad influye de forma positiva y directa en cada una de las etapas del desarrollo ya sea está psicomotriz, de lenguaje, cognitiva, y socio afectiva todo ello se comprobó mediante la investigación de cada uno de los temas propuestos y el analisis del test Escala del Desarrollo Integral del Niño de 1 a 6 años (EDIN II).
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124155.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.