Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26639
Title: | Evaluación del desarrollo integral de los niños de 4 a 6 años de edad. |
Authors: | Pozo Aguilar, Ximena Catalina Rivera Cisneros, Wendy Nataly. |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Rivera Cisneros, W. N. Pozo Aguilar, X. C. (2020) Evaluación del desarrollo integral de los niños de 4 a 6 años de edad. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26639 |
Abstract: | Abstract: The present work deals with the integral development of children from 4 to 6 years old, and the importance of knowing about the value that it represents in the child who can count on a correct stimulation from birth and how that will influence in his integral development, that is, in the progress of the psychomotor, language, cognitive, and socio-affective areas. The methods used for the development of this research were the deductive, analyticalsynthetic, and hermeneutic, and the techniques used were concept maps and summaries. The research instrument used was the "Scale of the Integral Development of the Child" from 1 to 6 years old (EDIN II). In conclusion, the integral development is important for the suitable progress of the children, stimulating correctly the different areas to improve gradually those abilities, learn, and knowledge under a correct and time stimulus by the parents and teachers being responsible for achieving that increase in the children. |
Description: | Resumen: El presente trabajo trata sobre el desarrollo integral en niños de 4 a 6 años, y la importancia de conocer sobre el valor que representa en el niño que pueda contar con una correcta estimulación desde su nacimiento y cómo aquello influenciará en su desarrollo integral, es decir en el progreso del área psicomotriz, de lenguaje, cognoscitiva, y socio afectiva. Los métodos que se emplearon para el desarrollo de la investigación fueron deductivo, analíticosintético, hermenéutico y las técnicas usadas, mapas conceptuales y resúmenes. El instrumento de investigación que se utilizó, fue la Escala del Desarrollo Integral del Niño de 1 a 6 años (EDIN II). En conclusión, el desarrollo integral es importante para el progreso idóneo de los niños, estimulando correctamente en las diferentes áreas con la finalidad de mejorar paulatinamente aquellas habilidades, aprendizaje, conocimientos bajo un estímulo correcto y a tiempo por parte de los padres y maestras siendo las responsables de lograr ese incremento en los niños. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124175.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.