Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26659
Title: Evaluation of an English program focused on the elements of the curriculum. A case study of a public high school in Ecuador
Authors: Castillo Cuesta, Luz Mercedes
Chunchir Córdova, Marcia iralda.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Chunchir Córdova, M. I. Castillo Cuesta, L. M. (2020) Evaluation of an English program focused on the elements of the curriculum. A case study of a public high school in Ecuador [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26659
Abstract: Abstract: This study aimed to evaluate the English program of a public high school in Ecuador by considering the elements of the curriculum. In order to determine the students needs, the environmental factors that affect language learning, the conditions that support language teachers, and how evaluation is conducted, a mixed research study was conducted. Five teachers and five students were invited to participate in the study; three questionnaires containing open-ended and closed-questions and a checklist collected their perceptions on the elements of the curriculum. Descriptive statistics and Inferential statistics were used to analyze the collected data. Finally, it was found that the most remarkable factor that affects the curriculum is the lack of resources and updated textbooks for students and teachers. It was also found that the lack of promotion of training courses, lack of English proficiency of the teachers, and lack of teaching degrees are determining factors for the curriculum not to be developed effectively. Regarding assessment, it was found that teachers are aware of its principles and types of tasks; however, they claim they need more training in the EFL area.
Description: Resumen: Este estudio tuvo como objetivo evaluar el programa de inglés de una escuela secundaria pública en Ecuador por considerando los elementos del plan de estudios. Para determinar las necesidades de los estudiantes, el factores ambientales que afectan el aprendizaje de idiomas, las condiciones que apoyan el lenguaje profesores y cómo se lleva a cabo la evaluación, se llevó a cabo un estudio de investigación mixto. Cinco se invitó a profesores y cinco estudiantes a participar en el estudio; tres cuestionarios que contenía preguntas abiertas y cerradas y una lista de verificación recopilaba sus percepciones sobre el elementos del plan de estudios. Se utilizaron estadísticas descriptivas y estadísticas inferenciales para analizar los datos recopilados. Finalmente, se encontró que el factor más destacable que incide en la El currículo es la falta de recursos y libros de texto actualizados para estudiantes y profesores. También fue encontró que la falta de promoción de los cursos de formación, la falta de dominio del inglés de los profesores, y la falta de titulaciones docentes son factores determinantes para que el plan de estudios no se desarrolle efectivamente. En cuanto a la evaluación, se encontró que los docentes conocen sus principios y tipos de tareas; sin embargo, afirman que necesitan más formación en el área de EFL.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124196.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.