Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26870
Title: | Evaluation of an English Language Program to identify the Elements of the Curriculum. A Case Study of a Private and a Public High School in Ecuador |
Authors: | Zúñiga Ojeda, Alexandra Solano Godoy, Ana María. |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Solano Godoy, A. M. Zúñiga Ojeda, A. (2020) Evaluation of an English Language Program to identify the Elements of the Curriculum. A Case Study of a Private and a Public High School in Ecuador [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26870 |
Abstract: | Abstract:The present research work is an evaluation of an English language program focused on the elements of the curriculum. A case study of a private and a public high school in Ecuador. It explores student s needs, environment factors, and teaching conditions, application of the principles of assessment, and types of tasks for assessing students. The study applied quantitative and qualitative research methods, and the data were collected through questionnaires and surveys to gain relevant information. Moreover, the investigation involved five students and five teachers from a public high school, and five teachers from a private high school in the city of Loja. The results revealed that students needs were partially considered in teaching; however, some other needs were not taken into account. On the contrary, the teaching conditions of teachers who worked at public institutions need to be improved to achieve the objectives stated in the curriculum. Finally, the results reflected that teachers at private high schools apply the principles of assessment, using them as a whole, and the type of tasks to assess students are the ones that involved interactivity. |
Description: | Resumen:El presente trabajo de investigación es una evaluación de un programa de idioma inglés centrado en los elementos del plan de estudios. Estudio de caso de una escuela secundaria pública y privada en Ecuador. Explora las necesidades de los estudiantes, los factores del entorno y las condiciones de enseñanza, la aplicación de los principios de evaluación y los tipos de actividades para evaluar a los estudiantes, en relación con los componentes del plan de estudios. Para el estudio se aplicó métodos de investigación cuantitativos y cualitativos, y los datos se recopilaron a través de cuestionarios y encuestas para obtener información relevante. Además, la investigación involucró a cinco estudiantes y cinco maestros de una escuela secundaria pública, y cinco maestros de una escuela secundaria privada en la ciudad de Loja. Los resultados revelaron que se consideraron parcialmente las necesidades de los estudiantes, sin embargo, hay otras necesidades que no se tuvieron en cuenta para la enseñanza. Por otra parte, las condiciones de enseñanza de los docentes que trabajaban en instituciones públicas deben mejorarse para lograr los objetivos establecidos en el plan de estudios. Además, los maestros de las escuelas secundarias privadas evidenciaron la aplicación de los principios de evaluación, cuyos resultados reflejaron que los tipos de tareas para evaluar a los estudiantes son interactivos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124408.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.