Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26881
Title: Evaluación del desarrollo integral de los niños de 4 a 6 años de edad
Authors: Alvarado Juela, Verónica Monserrath
Jiménez Jiménez, Alicia Virginia.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Jiménez Jiménez, A. V. Alvarado Juela, V. M. (2020) Evaluación del desarrollo integral de los niños de 4 a 6 años de edad [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26881
Abstract: Abstract:During the integral development of the child it is necessary for there to be a gradual progress that gradually occurs in the different evolutionary stages of the same In which problems may arise, being necessary to carry out evaluations to detect them in time and proceed to correct them. The present investigation called Evaluation of the integral development of children from 4 to 6 years of age aims to determine the degree of integral development of children. The instrument used is the Comprehensive Child Development Scale (EDIN II). The population is children from 4 to 6 years old from an educational center in the province of Loja. The research carried out has a quantitative, exploratory and descriptive approach. The bibliographic analysis carried out allows us to conclude by indicating the importance of integral development in children between 4 and 6 years of age, by enhancing their abilities and skills throughout their lives, which by not There is an appropriate evolutionary process, there are problems in the gross, fine, intellectual, language, emotional and social motor areas. Being transcendental early stimulation in children for optimal integral development. KEY WORDS: Comprehensive development, gross and fine motor area, cognitive development, language, socio-affective, early stimulation.
Description: Resumen:Durante el desarrollo integral del niño es necesario que exista un progreso paulatino que se van dando gradualmente en las diferentes etapas evolutivas de los mismos En las que se pueden presentarse problemas, siendo necesario efectuar evaluaciones para detectarlas a tiempo y proceder a corregirlas. La presente investigación denominada Evaluación del desarrollo integral de los niños de 4 a 6 años de edad tiene como objetivo determinar el grado de desarrollo integral de los niños. El instrumento utilizado es la Escala del desarrollo integral del niño (EDIN II). La población son los niños de 4 a 6 años de un centro educativo de la provincia de Loja. La investigación desarrollada tiene un enfoque cuantitativo, exploratorio y descriptivo El análisis bibliográfico realizado permite concluir indicando la importancia del desarrollo integral en los niños de 4 a 6 años de edad, al potenciar sus habilidades y destrezas a lo largo de su vida, que al no existir un apropiado proceso evolutivo se presentan problemas en las áreas área motor gruesa, fina, intelectual, de lenguaje, emocional y social. Siendo transcendental la estimulación temprana en los niños para un óptimo desarrollo integral.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124419.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.