Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26918
Title: Sistematization of Pedagogical Experiences
Authors: Nesterenko, Nina Alexandrovna
Cevallos Revelo, Vanesa Magali.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Cevallos Revelo, V. M. Nesterenko, N. A. (2020) Sistematization of Pedagogical Experiences [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26918
Abstract: Abstract:The systematization of pedagogical experience is an experience that helps us to identify and organize knowledge based on practice. Therefore, the present research work seeks to systematize the pedagogical experiences developed in the institutions: "Santa Mariana de Jesús", "Manuel Velasco" and "Unidad Huaca". During the pedagogical experience period, I collaborated with nine English teachers within aspects related to the behavior, discipline and teaching-learning process of approximately 800 students. To perform this process of analysis, we start with the observation, it is analized the teaching methods and activities. To analize the second phase, teacher developed the role of an auxiliar. During the third phase, the trainee reaches a level that focuses on teaching students. In this way, it is possible to know the best didactics to teach a class to children and adolescents. When reporting on the pedagogical experiences, it is shown how easy or difficult it has been to be in front of a group of students and reflect about the acquisition of knowledge that teachers in trainee have reached and based on it expressing conclusions and give reccomendations.
Description: Resumen:La sistematización de la experiencia pedagógica es una experiencia que nos ayuda a identificar y organizar el conocimiento basado en la práctica. Por lo tanto, el presente trabajo de investigación busca sistematizar las experiencias pedagógicas en las instituciones: "Santa Mariana de Jesús", "Manuel Velasco" y "Unidad Huaca". Durante el período de experiencia pedagógica colaboré con nueve profesores de inglés en aspectos relacionados con el comportamiento, la disciplina y el proceso de enseñanza-aprendizaje de aproximadamente 800 estudiantes. Para realizar el proceso de análisis, comenzamos con la Observación, en la que se analizan los métodos y actividades de enseñanza. Para analizar la segunda fase, el maestro desarrolla el papel de auxiliar teniendo en cuenta la creatividad y la reflexión del maestro. Finalmente, durante la tercera fase, el maestro en prácticas alcanza un nivel que se enfoca en enseñar a los estudiantes. Cuando se informa sobre las experiencias pedagógicas, se muestra lo fácil o difícil de estar frente a un grupo de estudiantes y reflexionar sobre la adquisición de conocimientos que los maestros han alcanzado; basándose en ello, expresar conclusiones y dar recomendaciones.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124556.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.