Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27187
Title: | Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching program |
Authors: | Solano Jaramillo, Lida Mercedes Pérez Cuaces, Lorena Anabel |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Pérez Cuaces, L. A. Solano Jaramillo, L. M. (2021) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27187 |
Abstract: | Abstract:The document Systematization of pedagogical experiences in the English as a Foreign Language (EFL) teaching training program aims to disseminate the systematization experience as teacher in training. The project was carried out at a fiscomisional school in the city of Tulcán Carchi, involving EFL students from 10 basic education system and 10 high school groups of classrooms. It was a qualitative case study to collect information from 10 EFL class of each level. Data collected was described from four points of view: planning, linguistic aspects, language management and methodology used during the classes. Language skills were worked and the methodology of activation of previous knowledge, the audiovisual media, and innovative class routines were used. The approach to language learning was based on the use of the communicative method. The task of systematizing teaching practice was carried out with survey techniques and instruments, information retrieval and the experience. The results showed the weak points of the institution, which need urgent attention, allowing the establishment of educational needs, having a clear guide, and being able to promote a good teaching and learning process for students. |
Description: | Resumen:El presente documento Sistematización de experiencias pedagógicas en el programa de formación docente de inglés como Lengua Extranjera (EFL) tiene como objetivo difundir la experiencia de sistematización como docente en formación. El proyecto se llevó a cabo en una escuela fiscomisional de la ciudad de Tulcán Carchi, con la participación de estudiantes y profesores de inglés como lengua extranjera de 10 aulas del sistema de educación básica y 10 grupos de aulas de secundaria. La investigación fue un estudio de caso cualitativo para recopilar información de 10 clases de inglés como lengua extranjera de cada nivel. Los datos recogidos se describieron desde cuatro puntos de vista: planificación, aspectos lingüísticos, manejo del idioma y metodología utilizada durante las clases. Se trabajaron las habilidades lingüísticas y se utilizó la metodología de activación de conocimientos previos, los medios audiovisuales y rutinas de clase innovadoras. El enfoque del aprendizaje de idiomas se basó en el uso del método comunicativo. La tarea de sistematización de la práctica docente se llevó a cabo con técnicas e instrumentos de relevamiento, recuperación de información y la experiencia. Los resultados mostraron los puntos débiles de la institución, las cuales requieren atención urgente y permiten el establecimiento de necesidades educativas al tener una guía clara y poder promover un buen proceso de enseñanza y aprendizaje para los estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124919.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.