Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27189
Title: Systematization of pedagogical experiences in EFL teaching training program
Authors: Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo
Cumbicus Jiménez, Roberth Misael
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Cumbicus Jiménez, R. M. Paredes Zúñiga, F. M. (2020) Systematization of pedagogical experiences in EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27189
Abstract: Abstract:This work titled Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program describes three educational stages or practices carried out during the training process. The main objective is to divulge my personal experience in regards to learning environment, methodologies, techniques, strategies and communicative competence that were present in the pre-professional practices. I reviewed each of the reports that I made at the end of the pre-professional practices. Internships took place in public institutions in Loja where I acted as an observer and as a main teacher. After analyzing reports, I was able to write my thesis and have been able to write some conclusions and recommendations that will certainly help improve the teaching and learning processes. The conclusion I have been able to reach is that the process of systematization of pedagogical practices is an excellent strategy to describe and self-criticize in an orderly manner the strengths and weaknesses found in each of the aspects that must be taken into account when exercising our work as teachers in any institution whether public or private.
Description: Resumen:El presente trabajo titulado Sistematización de Experiencias Pedagógicas en el programa de formación docente en lengua extranjera describe tres etapas o prácticas educativas realizadas durante el proceso de formación. El objetivo principal es dar a conocer mi experiencia personal en lo que respecta al ambiente de aprendizaje, las metodologías, técnicas, estrategias y las competencias comunicativas que estuvieron presentes en las prácticas preprofesionales. Yo revisé cada uno de los informes que realicé al final de las prácticas preprofesionales. Las pasantías se desarrollaron en instituciones públicas de Loja donde actué como observador y como profesor principal. Después de analizar, pude escribir mi tesis y he podido redactar algunas conclusiones y recomendaciones que sin duda ayudarán a mejorar los procesos de enseñanza y aprendizaje. La conclusión a la que he podido llegar es que el proceso de sistematización de prácticas pedagógicas es una excelente estrategia para describir y autocriticar de forma ordenada las fortalezas y debilidades encontradas en cada uno de los aspectos que se debe tener en cuenta al momento de ejercer nuestro trabajo como docentes en alguna institución sea pública o privada.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124921.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.