Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27192
Title: Factors affecting EFL student´s oral communication skills
Authors: Morocho Pintado, Cristina Kathalina
Puya Quinto, Christian Javier
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2021
Citation: Puya Quinto, C. J. Morocho Pintado, C. K. (2021) Factors affecting EFL student´s oral communication skills [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27192
Abstract: Abstract:The development of students' oral communication skills in the English language are determined by several factors, including: the pedagogical factors that correspond to the teachers; and the individual factors that correspond to the students. For this reason, this research was carried out with the aim of identifying the factors that affect the command of oral communication in the English language in public high school students. The research design was a mixed approach (quantitative and qualitative). Data collection instruments such as surveys to 5 teachers and 30 students, interviews with 5 teachers, and class observation sheets were applied. The results obtained determined that the pedagogical factors that have the highest incidence are teacher planning, teaching methodologies and teacher motivation. With regard to individual factors, it was found that the most recurrent are: student s motivation, anxiety that negatively affects the teaching-learning process; and, oral expression that limits the development of vocabulary, pronunciation, fluency and grammar.
Description: Resumen:El desarrollo de las habilidades de comunicación oral de los estudiantes en el idioma Inglés están determinadas por varios factores, entre ellos: los factores pedagógicos que corresponden a los docentes; y los factores individuales que corresponden a los estudiantes. Por tal motivo se desarrolló esta investigación con el objetivo de Identificar los factores que afectan el dominio de la comunicación oral en el idioma inglés en los estudiantes de secundaria pública. El diseño de la investigación desarrollado fue de enfoque mixto (cuantitativo y cualitativo). Se aplicaron instumentos de recolección de datos como encuestas a 5 docentes y 30 estudiantes, entrevistas a 5 docentes y fichas de observación de clases. Los resultados obtenidos determinaron que los factores pedágicos que tienen mayor incidencia son la planificación docente, las metodologías de enseñanza y la motivación del docente; en lo que respecta a los factores individuales se comprobó que los más recurrentes son: la motivación del estudiante, la ansiedad que afecta negativamente el proceso de enseñanza-aprendizaje; y, La expresión oral que se limita el desarrollo del vocabulario, la pronunciación, la fluidez y la gramática.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124926.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.