Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27215
Title: | Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program |
Authors: | Quiñonez Beltrán, Ana Lucía Chérrez Anguizaca, Blanca Cecilia |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Chérrez Anguizaca, B. C. Quiñonez Beltrán, A. L. (2021) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27215 |
Abstract: | Abstract: The purpose of the present work, Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training, is to describe and reflect on the practice experiences during the stage as pre-service teacher. The pedagogical practices were performed in two private educational institutions in Valle de Los Chillos Quito - Ecuador. The participants were 600 EFL students (300 from Educación General Básica, EGB and 300 from Bachillerato General Unificado, BGU) and their English teachers. The method used was qualitative with descriptive, narrative, and reflexive approaches. The data were collected through resumes and memories taken in: class observation, classes as assistant teacher, and main teacher. In each class described, four important aspects were analyzed such as planning, linguistic aspects, learning management, and methodology concluding with a personal reflection. Descriptions of the classes were made and then there were presented reflections regarding each aspect. The most relevant conclusion of this work indicates that planning, linguistic aspects, language monitoring, methods, strategies, techniques, and didactics materials are strongly interrelated in EFL classes. The quality and success of EFL classes depend on the mixture of all these factors. |
Description: | Resumen: El propósito del presente trabajo, Sistematización de prácticas pedagógicas en el programa de entrenamiento EFL, es describir y reflexionar sobre las experiencias de práctica durante la etapa como docente en formación. Las prácticas pedagógicas se realizaron en dos instituciones educativas privadas en Valle de Los Chillos - Quito - Ecuador. Participaron 600 estudiantes EFL (300 Educación General Básica, EGB y 300 Bachillerato General Unificado, BGU) y sus profesores de inglés. El método utilizado fue cualitativo con enfoques descriptivos, narrativos y reflexivos. Los datos se recolectaron a través de resúmenes y memorias tomados: observación de clase, clases como profesor asistente y maestro principal. En cada clase descrita se analizaron cuatro aspectos importantes como planificación, aspectos lingüísticos, gestión del aprendizaje y metodología, concluyendo con una reflexión personal. Se hicieron descripciones de clases y se presentaron reflexiones sobre cada aspecto. La conclusión más relevante de este trabajo indica que planificación, aspectos lingüísticos, seguimiento del lenguaje, métodos, estrategias, técnicas y materiales didácticos están fuertemente interrelacionados en clases EFL. La calidad y éxito de las clases EFL dependen de la combinación de todos estos factores. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124957.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.