Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27234
Title: Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian public high schools
Authors: Ulehlova, Eva
Freire Rosero, Tatiana Elizabeth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2021
Citation: Freire Rosero, T. E. Ulehlova, E. (2021) Analysis of EFL teachers skills, attitudes, and use regarding ICT in Ecuadorian public high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27234
Abstract: Abstract: This research was conducted with the purpose to analyze teachers skills, attitudes, and frequency of ICT use in public high schools in Ecuador. The sample chosen was ten EFL teachers at public high schools in Quito, Ecuador. The method used for quantitative and qualitative approaches is known as a mixed method research design. The instrument employed to collect quantitative and statistical data was a questionnaire, divided in three sections, one for each variable: skills, attitude and frequency of ICT use. The qualitative approach used as instrument an interview, it was constructed by ten open ended questions, in order to find out specific information for supporting the results found through the surveys. The data collected was analyzed using three Likert scale tables, one for every section of the survey, with different parameters for each table, in order to measure teachers answers in the surveys. The results showed that teachers have good skills to use traditional and modern ICT resources. Besides, the findings demonstrated that teachers have positive attitudes to use technology in EFL classes. The poor technological infrastructure is the factor that prevents the use of ICT.
Description: Resumen: Este estudio fue conducido con el propósito de analizar las habilidades, actitudes y frecuencia de uso de las TIC por los profesores de inglés, en colegios públicos de Ecuador. La muestra elegida fue de diez profesores de inglés como idioma extranjero en colegios públicos. Se usó un método mixto con enfoques cuantitativos y cualitativos. El instrumento empleado para colectar los datos cuantitativos y estadísticos fue una encuesta, dividida en tres secciones, una para cada variable: habilidades, actitudes y frecuencia de uso de las TIC. El enfoque cualitativo utilizo como instrumento una entrevista construida por diez preguntas abiertas, para encontrar información específica y sustentar los resultados. Los datos colectados fueron analizados usando tablas de la escala de Likert, una para cada sección de la encuesta, con diferentes parámetros por cada tabla, para medir las respuestas. Los resultados mostraron que los maestros tienen buenas habilidades para usar recursos tradicionales y modernos de las TIC. Además, los resultados demostraron que los maestros tienen actitud positiva para usar tecnología en las clases de inglés. La pobre infraestructura tecnológica es el factor que impide el uso de las TIC. Palabras.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124984.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.