Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27304
Title: | Systematization of pedagogical experiences |
Authors: | Nesterenko, Nina Alexandrovna Coello Catota, Mónica Cecilia |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Coello Catota, M. C. Nesterenko, N. A. (2021) Systematization of pedagogical experiences [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/27304 |
Abstract: | Abstract:The systematization process of pedagogical experiences explains about the collection of experiences into the educative area focused on methodologies, strategies and techniques used by teachers in the classrooms, as well as the reflections and conclusions obtained from the analysis objective. The practices and observations were made in four educational institutions among public and private located in Quito. The sample was made in each assigned grade where I could make my observations and practices. The used methods were related to observations. The techniques of observation consisted on being users of the different activities of the classroom. The instruments were the sheets of the observation. The collection of the information was made in chronological order and the critical interpretation was made in contextual way where were delivered the analysis, reflections, conclusions and recommendations considered as needed. I could conclude that public schools have a low level of English due to the lack of adequate infrastructure. As well as the lack of motivation to students to learn a second language. |
Description: | Resumen:Este proceso de sistematización de experiencias pedagógicas trata sobre la recopilación de experiencias en el área educativa enfocada en las metodologías, estrategias y técnicas utilizadas por los profesores en las aulas, así como las reflexiones y conclusiones que obtenemos del análisis objetivo. Estas prácticas y observaciones fueron realizadas en cuatro instituciones educativas entre públicas y privadas de la ciudad de Quito. La muestra se realizó en los grados que me asignaron para hacer mis observaciones y prácticas. Los métodos utilizados fueron de observación. Las técnicas de observación consistieron en ser partícipes de las diferentes actividades del aula. Los instrumentos fueron las hojas de observación. La recopilación de la información se realizó en orden cronológico y la interpretación crítica se dio en forma contextual donde se proporcionó los análisis, reflexiones, conclusiones y recomendaciones que se consideraron necesarios. Podría concluir que las escuelas públicas tiene un bajo nivel de inglés, por la falta de una adecuada infraestructura tanto física como institucional. Una recomendación podría ser crear espacios adecuado para el área de inglés, así como cambios de actitud de los alumnos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=125111.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.