Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/28893
Title: | The impact of using stories in video formats to improve EFL writing skills in high school students |
Authors: | Espinoza Celi, Verónica Soledad Sarango Conde, Norma Vanessa |
Keywords: | Escritura Historias Licenciado en ciencias de la educación mención inglés Tesis y disertaciones académicas |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Sarango Conde, Norma Vanessa. Espinoza Celi, Verónica Soledad.(2021). The impact of using stories in video formats to improve EFL writing skills in high school students . Universidad Técnica Particular de Loja |
Description: | Resumen: Esta investigación tuvo como objetivo conocer el impacto del uso de cuentos en formato de video como material complementario para mejorar las habilidades de escritura de los estudiantes de inglés como lengua extranjera. La muestra de este estudio estuvo conformada por 22 alumnas de inglés como lengua extranjera que cursaban el décimo grado de colegio en una institución privada de la ciudad de Loja. El método aplicado fue un estudio cuasi-experimental y se realizó a través de un enfoque de método mixto, es decir, análisis cuantitativo y cualitativo. Por lo tanto, los instrumentos utilizados para recoger los datos de este estudio fueron un pre-test, un post-test, una rúbrica y una encuesta a los estudiantes.Las principales conclusiones revelan que, tras comparar las puntuaciones entre las pruebas previas y posteriores, los participantes mejoraron sus habilidades de escritura al aplicar las historias en formato de vídeo.Además, fue notable el aumento de la mThis research aimedto know the impact of using stories in video format as supplementary material to improve the writing skills of English as Foreign Language students. The samplefor this studyconsisted of 22 English as Foreign Language female students who were enrolled in the tenth grade of high school in a private institution in Loja city. The method applied was aquasi-experimental studyandit was conducted through a mix-method approach,which means quantitative and qualitative analysis. Therefore, the instruments used to gather the data of this study were a pre-test, a post-test, a rubric, and a students survey.The main findings reveal that after comparing the scores between pre and post-tests, the participants improved their writing abilities implementing stories in video format.In addition, it was notable the increase in students motivation and enthusiasm when writing after watching story tale videos. otivación y el entusiasmo de los estudiantes a la hora de escribir después de ver los vídeos de cuentos. |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/28893 |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.