Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29113
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Espinoza Celi, Verónica Soledad | es_ES |
dc.contributor.author | Carrión Robles, Luis Fernando | es_ES |
dc.date.accessioned | 2021-10-25T02:52:02Z | - |
dc.date.available | 2021-10-25T02:52:02Z | - |
dc.date.issued | 2021 | es_ES |
dc.identifier.citation | Carrión Robles, L. F. Espinoza Celi, V. S. (2021) Strategies for teaching English as a Foreign Language to a student with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD): A case study in Ecuadorian context [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29113 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1350036 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=127525.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen:Este estudio tuvo como objetivo determinar las estrategias para la enseñanza del inglés como lengua extranjera a un estudiante con trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH). Por lo tanto, la misma se llevó a cabo en una institución educativa pública en Loja considerando un alumno con TDAH. Para este estudio de caso se utilizó el método cualitativo descriptivo, ya que se analizó el comportamiento y la experiencia de aprendizaje del niño para buscar una comprensión completa y profunda de los mismos. Los instrumentos aplicados incluyeron dos pruebas previas y posteriores, y una lista de verificación por clase para el alumno. Adicionalmente, el maestro en formación completó una lista de verificación por clase. También, se administró una encuesta previa y posterior al educador de inglés. Los hallazgos mostraron que las actividades de respuesta física total y gamificación fueron efectivas. Estas estrategias le dieron al estudiante la oportunidad de moverse por la clase sin ningún castigo o comentario negativo, por consiguiente, el niño dio lo mejor de sí mismo en términos de conocimiento y concentración. | es_ES |
dc.description.abstract | This study aimed to determine the strategies for teaching English as a Foreign Language (EFL) to a student with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). Thus, the present research was conducted in a public educational institution in Loja taking into consideration an ADHD learner. This investigation is a case study and used the descriptive qualitative method since the behavior and learning experience of the ADHD child was analyzed to seek a complete and deep understand¬ing of them. Besides, the instruments included two pre-tests, two posttests, and a checklist per class for the ADHD learner. Moreover, the pre-service teacher completed a checklist in each class. Furthermore, to gather information from the English educator, a pre-survey and a post-survey were administrated. The findings showed that activities comprised within the total-physical response and gamification approaches were effective for teaching EFL to the ADHD student. These activities allowed him to move around the class without any punishment or negative comment; therefore, the learner gave the best of himself in terms of knowledge and concentration. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | Strategies for teaching English as a Foreign Language to a student with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD): A case study in Ecuadorian context | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Titulación de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.