Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29365
Title: | Influence of M-Learning Apps to improve eightgraders speaking skills in an Ecuadorian Public High School of the Coast |
Authors: | Ulehlova, Eva Andrade Garcés, Andrea Alexandra |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Andrade Garcés, A. A. Ulehlova, E. (2021) Influence of M-Learning Apps to improve eightgraders speaking skills in an Ecuadorian Public High School of the Coast [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29365 |
Abstract: | Abstract:M-learning and MALL are creating new learning opportunities in the EFL teaching field with the implementation of smartphones that bring concrete and notable results in the classroom. For this reason, this research investigated the Influence of M-Learning Apps to Improve Eight graders Speaking skills in an Ecuadorian Public High School of the Coaststudents . This research work was conducted in a public high school in Santo Domingo-Ecuador; the sample included 60 students from eighth grade. The research method used was quasi-experimental, and the data was obtained from qualitative and quantitative information. This data was gathered from a pre-test, a post-test, and sample observations that helped measure students speaking performance. Additionally, an observation sheet was used during the development of the experiment to monitor students progress. Moreover, a survey was applied to find out students perceptions about the use of these three apps. As a result of this study, the participants considerably improved their speaking skills. The most effective app was Duolingo because of its ability to increase students motivational and confidence levels needed to improve their English spoken skills. |
Description: | Resumen: El aprendizaje mobil (m-learning) y MALL (mobile assisted language learning) están creando nuevas oportunidades en el campo de la enseñanza del EFL con la implementación de teléfonos inteligentes que traen resultados concretos y notables en la clase. Por esa razón, este trabajo investigo tuvo como fin investigar La influencia de de aplicaciones mobiles para mejorar la destreza oral en estudiantes de Octavo año de colegios fiscales en la costa Ecuatoriana. Fue realizado en un colegio público de la cuidad de Santo Domingo-Ecuador; la muestra que se uso fue de 60 estudiantes del octavo año. El método investigativo fue Cuasiexperimental, los datos obtenidos incluían datos cualitativos y cuantitativos. Por otra parte, la información obtenida del pre-, post-evaluación, y muestras de observacion ayudo a medir el desempeño de cada estudiante al hablar. Adicionalmente, se empleó una hoja de observación durante el desarrollo del experimento para medir el progreso de los estudiantes. También se aplicó una encuesta para determinar las percepciones que tienen los estudiantes cuando se refiere al uso de las tres aplicaciones. Como resultado de la investigación, se puede observar que los participantes incrementaron y mejoraron sus habilidades orales. La aplicación más efectiva en relación a las otras dos fue Duolingo debido a que esta app incrementa los niveles de motivación y confianza al momento de mostrar sus destrezas al hablar Inglés. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128052.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía de la Enseñanza de Inglés Como Lengua Extranjera |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.