Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29368
Title: Ecuadorian public high school teacher s perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID -19 pandemic.
Authors: Pinta Tapia, Eliana Ivanova.
Parra Alama, Lidia Rebeca
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2021
Citation: Parra Alama, L. R. Pinta Tapia, E. I. (2021) Ecuadorian public high school teacher s perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID -19 pandemic. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29368
Abstract: Abstract:This study, Ecuadorian public high school teacher s perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID -19 pandemic is aimedto know and identify the main technological resources, the frequency, and the teachers perceptionsaboutthem. This study took place in Nueva Loja, Sucumbíos Province, Ecuador. The information was obtained through surveys and interviews applied toten English teachers from thecities ofLago Agrio, Tarapoa and the Dorado de Cascales. The analysis was conducted throughamixed method combiningquantitative and qualitative approaches. The quantitative data was gatheredthrough surveys about the use and frequency of technological resources while the qualitative data was collected throughquestionnaires with informative data from the participantsand their perceptionstoward them. The obtained data indicated that the English teachers used technological resources in their teachingsuch as WhatsApp, Virtual Platformsand YouTube.Teachers demonstratepositive attitudestowardsthe use oftechnological resources by takingadvantage of all opportunities forusingthem; they includedthem to innovate their classes,creating multiple ways to help their students acquire the new knowledge.
Description: Resumen: Este estudio, percepciones de los profesores de Inglés hacia los recursos tecnológicos utilizados en la escuela pública ecuatoriana en secundaria durante la pandemia COVID -19, tiene como objetivo saber e identificar los principales recursos tecnológicos, la frecuencia y su percepción hacia ellos. Esta estudio tuvo lugar en Nueva Loja, Provincia Sucumbíos Ecuador. La información se obtuvo mediante encuestas y entrevistas aplicada a diez docentes de Inglés de las ciudades deLago Agrio, Tarapoa y el Dorado de Cascales. El análisis fue realizado mediante un método mixto que combinó los enfoques cualitativo y cuantitativo. Los datos cuantitativos fueron encontrados mediante entrevistas sobre el uso y la frecuencia de recursos tecnológicos mientras que los datos cualitativos fueron recogidos mediante encuestas a los participantes y su percepción hacia ellos .La información mostró que los maestros de Inglés usan recursos tecnológicos como WhatsApp, Plataformas virtuales y YouTube. Los maestros demostraron una actitud positiva hacia el uso de recursos tecnológicos aprovechando todas las oportunidades para usarlos; los incluyeron para innovar sus clases creando múltiples maneras de ayudar a sus estudiantes a adquirir los nuevos conocimientos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128057.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.