Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29369
Title: The use of gamification to improve oral communicative skills in students of English as a foreign language.
Authors: Espinoza Celi, Verónica Soledad
Simbaña Simbaña, Edwin Alfonso.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2021
Citation: Simbaña Simbaña, E. A. Espinoza Celi, V. S. (2021) The use of gamification to improve oral communicative skills in students of English as a foreign language. [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29369
Abstract: Abstract: The present research focused on the use of Gamification to improve oral communicative skills in students of English as a foreign language. This research was carried out in El Quinche in a private high school. The sample consisted of fifty students that belong to eight grade EGB, from ages between 13 and 14. A quasi experimental method that combined quantitative and qualitative approaches was used; thus, in orderto collect information, a pre test,apost test, surveys,class observations sheetsand a questionnaire were applied. The findings showed that the application of gamification effectively provided meaningful support to enhance the students oral communication skills. Furthermore,the typeof games that resulted more effective were interactive games, which propelled the enhancement of the communicative skills in EFL students. In addition, it was confirmed that a variety of games, in fact provided reinforcement to the development of the four elements that belong to oral communication such as: grammar, vocabulary, pronunciation and fluency, those aspects got a notorious improvement that endorses the application of gamification.
Description: Resumen: La presente investigación se centró en el uso de la gamificación para mejorar las habilidades comunicativas orales en estudiantes de inglés como lengua extranjera.Esta investigación se llevó a cabo en El Quinche en un colegio particular. La muestra estuvo conformada por cincuenta alumnos pertenecientes a octavo grado EGB, de edades comprendidas entre los 13 y los 14 años. Se utilizó un método cuasi experimental que combinó enfoques cuantitativos y cualitativos;para recolectar información se aplicaron pruebasprevias y posteriores, encuestas, hojas de observaciones de clase y cuestionarios.Los hallazgos mostraron que la aplicación de la gamificación proporcionó un apoyo significativo para mejorar las habilidades orales de los estudiantes. Además, el tipo de juegos que resultaron más efectivos fueron los juegos interactivos, que impulsaron la mejora de las habilidades comunicativas en los estudiantes de inglés como lengua extranjera. Asimismo, se constató que diferentes juegos, de hecho, proporcionaron refuerzoal desarrollo de los cuatro elementos que pertenecen a la comunicación oral como son: gramática, vocabulario, pronunciación y fluidez, esos aspectos asociados obtuvieron una notoria mejora que avala la aplicación de gamificación.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128058.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.