Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29381
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | González Torres, Paúl Fernando | es_ES |
dc.contributor.author | Naranjo Lozada, Monica Raquel | es_ES |
dc.date.accessioned | 2021-12-16T13:55:12Z | - |
dc.date.available | 2021-12-16T13:55:12Z | - |
dc.date.issued | 2021 | es_ES |
dc.identifier.citation | Naranjo Lozada, M. R. González Torres, P. F. (2021) The influence of independent learning strategies on the development of english writing skills on 15 to 17 year-old students [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29381 | es_ES |
dc.identifier.other | Cobarc: 1350818 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128075.TITN. | es_ES |
dc.description | Resumen: El aprendizaje independiente es cualidad buscada por los estudiantes para lograr éxito en campos personales y profesionales. Una preocupación en la enseñanza del inglés como lengua extranjera ha sido identificar y analizar la influencia de las estrategias de aprendizaje independiente en el desarrollo de la escritura en idioma inglés. El propósito de la investigación es analizar la relación existente entre las estrategias de aprendizaje independiente y el desarrollo de habilidades de escritura. En la investigación se utilizó el método mixto, una muestra de cincuenta estudiantes y seis profesores de un colegio en Ambato. Se aplicó encuestas y entrevistas a estudiantes y docentes cuyos datos recopilados se tabularon y presentaron en tablas. Los datos obtenidos en la investigación permitieron concluir que los estudiantes han adquirido estrategias de aprendizaje independiente que han contribuido al desarrollo de la escritura en inglés ubicándolos en el nivel A2 conforme al Marco Común Europeo de Referencia para el aprendizaje de lenguas extranjeras. Se recomendó que los maestros continúen usando estrategias de aprendizaje y un plan con objetivos específicos para reforzar y mejorar las habilidades lingüísticas. | es_ES |
dc.description.abstract | Abstract: Independent learning is a quality pursued by learners to become successful in many personal and professional fields. One of the biggest concerns in teaching English as a foreign language is to identify and analyze the influence of independent learning strategies on the development of writing in English. The purpose of the research is to analyze the relationship between independent learning strategies and the development of writing skills. This study used a mixed-method with a sample of fifty students and six teachers from a public high school in Ambato. A set of surveys and interviews were applied to both, students and teachers. The data gathered was tabulated and information was presented in tables. After the data analysis, it was concluded that students have acquired independent learning strategies and they have contributed to their English writing development placing most of the learners at the A2 level according to the Common European Framework Reference and it was recommended that teachers keep on using learning strategies and use a plan to reinforce with specific objectives to improve language skills. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.subject | Ecuador. | es_ES |
dc.subject | Tesis digital. | es_ES |
dc.title | The influence of independent learning strategies on the development of english writing skills on 15 to 17 year-old students | es_ES |
dc.type | masterThesis | es_ES |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.