Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29393
Title: | Ecuadorian public High School teachers perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID 19 Pandemic |
Authors: | Pinza Tapia, Eliana Ivanova Pogo Pogo, Yaritza Fernanda |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Pogo Pogo, Y. F. Pinza Tapia, E. I. (2021) Ecuadorian public High School teachers perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID 19 Pandemic [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29393 |
Abstract: | Abstract: The present study is focused on Ecuadorian Public High School Teachers' Perceptions on Technological Resources used by Teachers in their EFL Classrooms during the COVID - 19 Pandemic. The aim is to know the various technological resources used by EFL teachers in their classrooms during the pandemic. This study was carried out in the cities of Guayaquil, Loja, and Cayambe. Ten EFL teachers from the first year of high schools were selected as a sample. To carry out this study the mixed method qualitative and quantitative approach was used. Thus, the qualitative method was used for the narrative information and the quantitative method was used to collect and interpret the data. Regarding techniques, surveys and interviews addressed to EFL teachers were used. As a general conclusion most of the teachers recognized that Virtual platforms, Digital games, and Web pages are the most used in class. Teachers also showed significantly positive perceptions towards the usefulness of ICT in EFL teaching to host digital and interactive lesson plans and allow students to have easy access to the platform, as well as enable communication. |
Description: | Resumen: El presente estudio se enfocó en las Percepciones de Profesores de Educación Secundaria Pública Ecuatoriana sobre Recursos Tecnológicos utilizados por profesores en aulas de clase durante la Pandemia COVID-19. El objetivo es conocer los recursos tecnológicos utilizados por profesores en sus aulas durante la pandemia. Este estudio se realizó en ciudades de Guayaquil, Loja y Cayambe. Se seleccionó como muestra a diez profesores de inglés del primer año bachillerato. Para llevar a cabo este estudio se utilizó método mixto, cualitativo y cuantitativo. Por lo tanto, el método cualitativo para la información narrativa y método cuantitativo para la recolección e interpretación de información. Las técnicas utilizadas en este estudio, fueron encuestas y entrevistas dirigidas a profesores de EFL. Como conclusión general, la mayoría de profesores reconocieron que plataformas virtuales, juegos digitales y páginas web son más utilizadas en clase. Los profesores también mostraron percepciones significativamente positivas hacia la utilidad de las TIC en la enseñanza de EFL para alojar planes de clase digitales e interactivos y permitir que los estudiantes tengan fácil acceso a la plataforma, así como permitir la comunicación. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128087.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.