Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29432
Título : | Ecuadorian public high school teachers; perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic |
Autor : | Toro Gallardo, Lisset Vanessa Borja García, Glenda Soledad |
Palabras clave : | Ecuador. Tesis digital. |
Fecha de publicación : | 2021 |
Citación : | Borja García, G. S. Toro Gallardo, L. V. (2021) Ecuadorian public high school teachers; perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29432 |
Resumen : | Abstract: The present study entitled Ecuadorian public high school teachers' perceptions of technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic aims to analyze the technological resources used by teachers in their EFL classrooms. The field researchfor the present study took place in three different public high schools belongingto Guaranda, Baños, and Quito cities. The research participants were 10 EFL teachers of threepublic high school who teach EFL online classesto BGU.This study was carried out using a mixed-method research design that combines quantitative and qualitative approaches. The quantitative approach was used to obtain relevant aspects obtainedstatistically. The instrument for this approach was a survey divided into two sections that allowed us to know the types of technological resources, perceptions about technological resources, and the frequency of their use. The results revealedthat all teachers surveyed were familiarized with technological tools and applied digital resources every day according to their technological and methodological skills acquired throughout their profession. However, teachers have limited themselves to applying user-friendly resources, which make their classes non-innovative. |
Descripción : | Resumen: El presente estudio titulado Percepción de los profesores de colegios públicos ecuatorianos sobre los recursos tecnológicos utilizados por los profesores en sus aulas de EFL durante la pandemia de COVID-19 tiene como objetivo analizar los recursos tecnológicos utilizados por los profesores en sus aulas de EFL. La investigación de campo del presente estudio se llevóa cabo en tres colegios públicos de diferentes ciudades Guaranda, Baños y Quito. Los participantes de la investigación fueron 10 profesores de EFL que imparten clases de EFL en línea a BGU. Este estudio se llevó a cabo utilizando el método mixto que combina enfoques cualitativos y cuantitativos. El instrumento para este enfoque fue una encuesta dividida en dos secciones que permitió conocer los tipos de recursos tecnológicos, las percepciones y la frecuencia de su uso. Los resultados revelaron que los profesores encuestados conocían las herramientas tecnológicas y las aplicaban diariamente de acuerdo a las competencias tecnológicas adquiridas a lo largo de su profesión. Sin embargo, los profesores se han limitado a aplicar recursos de fácil uso, lo que hace de sus clases poco innovadoras. |
URI : | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128131.TITN. |
Aparece en las colecciones: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Ficheros en este ítem:
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.