Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29532
Title: The effectiveness of the use of audiobooks as authentic material to improve EFL listening skills in students from a public high school
Authors: Ulehlova, Eva
Chicaiza Ojeda, Verónica Michelle
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Chicaiza Ojeda, V. M. Ulehlova, E. (2022) The effectiveness of the use of audiobooks as authentic material to improve EFL listening skills in students from a public high school [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29532
Abstract: Abstract: The present investigation aimed to analyze the effectiveness of using audiobooks as authentic materialto enhance listening skills. The participants were 20 students in the second year at a public high school in the city of Loja, Ecuador; whose ages ranged from 16-17 years old. Moreover, 6 teachers of English also participated in the study. Regarding the instruments, a pre-test was applied to know the level oflistening skills of the students, and a post-test of listening designed to know the effectiveness of this authentic material in listening skills, which was administered after completing 7 classes with different audiobooks. Additionally, ateachersurveywas employed to analyzethe importance of audiobooks used as authentic material in the EFL classes,as well as a survey conducted for students to determine their perception towards audiobookswas applied.Finally, the quantitative and qualitative resultsgatheredenabled to obtain a better understanding of the data analysis, where the results showed the audiobooks are effective for the development of listening skills in terms of motivation, grammar, vocabulary and slightly in fluency.
Description: Resumen: La presente investigación tuvo como objetivo analizar la efectividad del uso de audiolibros como material auténtico para mejorar las habilidades auditivas. Los participantes fueron 20 estudiantes del segundo año de un colegio público de la ciudad de Loja, Ecuador; cuyas edades oscilaban entre los 16 y 17 años. Adicionalmente, 6 profesores de inglés intervinieron en el estudio. En cuanto a los instrumentos, se aplicó un pre-test para conocer el nivel de habilidades de escucha de los estudiantes, y un post-test diseñado para conocer la efectividad de este material auténtico en las habilidades de escucha, el cual fue administrado después de completar 7 clases con diferentes audiolibros. Además, se empleó una encuesta a los profesores para analizar la importancia de los audiolibros utilizados como material auténtico en las clases de EFL, así como una encuesta realizada a los alumnos para determinar su percepción hacia los audiolibros. Finalmente, los resultados cuantitativos y cualitativos recogidos permitieron obtener una mejor comprensión del análisis de los datos, donde los resultados mostraron que los audiolibros son eficaces para el desarrollo de las habilidades auditivas en términos de motivación, gramática, vocabulario y ligeramente en la fluidez.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128441.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.