Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29543
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEspinosa Jaramillo, Franklin Oswaldoes_ES
dc.contributor.authorJaramillo Guamán, Diego Armando.es_ES
dc.date.accessioned2022-01-26T15:17:56Z-
dc.date.available2022-01-26T15:17:56Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationJaramillo Guamán, D. A. Espinosa Jaramillo, F. O. (2022) Main Factors that Affect Ecuadorian Public High School Students EFL Speaking S kills in the classroom. [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29543es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1351430es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128454.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Un problema not orio en la enseñanza del Inglés es saber cómo los profesores pueden ayudar a los estudiant es a desarrollar su destreza del habla. Así, este estudio se enfoca en Factores emocionales y pedagógicos que afectan la destreza del habla de Inglés como lengua extranjera en la clase en estudiantes ecuatorianos de colegios públicos El objetivo busca determinar como esos factores influencian las destrezas comunicativas de los estudiantes y cuánto tiempo los profesores dedican para enseñar vocabulario y promover actividades orales. Así, 59 estudiantes de un colegio público de Machala pertenecient es a 2do año de Bachillerat o fueron seleccionados aleatoriamente. A aquellos estudiantes se les administró un cuestionario y una entrevista estructurada. También, a 9 profesores se les aplicó una encuesta para contrast ar la información brindada por los estudiantes. Las conclusiones reflejan que el hacer bromas en clase afecta la participación de estudiantes en actividades orales porque se sienten desmotivados y nerviosos. Otro factor que hace que los estudiantes evit en hablar inglés es eltiempo limitado que los profesores dedican para su práctica y el escaso vocabulario que aprenden en clase.es_ES
dc.description.abstractAbstract:A notorious problem related to Teaching English is how teachers can help students develop their speaking skills. Thus, this study focuses on Main factors that affect public high school students EFL speaking skills in the classroom . Its objective is to determine how those factors influence students communicative skills and how much time teachers dedic ate for teaching vocabulary and for promoting speaking activities. To perform the current research, qualitative and quantitative methods were applied. I ts population was made of fifty-nine students from a public high school in Machala city, who belong to Second grade of Bachillerato. They were administered surveys and a structured interview. Moreover, teachers who worked in those high school levels were applied a survey which helped compare the information provided by students. The analysis of the findings obt ained showed that classmates teasing clearly affect students to participate in speaking activities because students feel unmotivated, anxious and nervous. Another factor that influence students to avoid speaking English is relat ed to the limited time their teachers give them for speaking practice and the limited vocabulary they learn in the class.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleMain Factors that Affect Ecuadorian Public High School Students EFL Speaking S kills in the classroom.es_ES
dc.typemasterThesises_ES
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.