Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29643
Title: The influence of videos in the acquisition of listening skills in a private high school
Authors: Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo
Sauca Salinas, Tatiana Lizbeth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Sauca Salinas, T. L. Paredes Zúñiga, F. M. (2022) The influence of videos in the acquisition of listening skills in a private high school [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29643
Abstract: Abstract:The present research study was aimed to analyze the potential effect of using videos as a teaching tool to enhance students listening skills. The study took place in a private institution located in the city of Loja. The sample included twenty students that belonged to eighth year of basic education. For this research study, a mixed-method design was used. Also, a pre-test and a post-test were used with the purpose of comparing the results of students performance before and after the intervention. Additionally, a survey forparticipants was used, which included ten five-point Likert scale questions that gathered the students perceptions about the use of videos to improve listening skills. Finally, an observation sheet was used to collect information of the students participating. It was concluded that the use of videos for listening tasks have a positive impact in the acquisition of listening skills. Post-test scores revealed a significant improvement compared to the pre-test. The present study could be beneficial to English teachers who are looking for innovative ways to teach listening and develop listening comprehension in their students.
Description: Resumen: El presente estudio tuvo como objetivo analizar el efecto de los videos como herramienta para mejorar las habilidades de comprensión auditiva de los estudiantes. Se realizó en una institución privada en Loja. La muestra incluyó veinte estudiantes del octavo año de educación básica. Se utilizó un diseño de metodología mixto. Así mismo, se utilizó un pre-test y un post-test para comparar los resultados del desempeño de los estudiantes antes y después de la intervención. Además, se utilizó una encuesta para los participantes, con diez preguntas de escala Likert que recogían sus percepciones sobre el uso de vídeos para mejorar la capacidad auditiva. Finalmente, se utilizó una hoja de observación para obtener información de los participantes. Se concluyó que el uso de vídeos para las actividades auditivas tiene un impacto positivo en la adquisición de estas habilidades. Las puntuaciones obtenidas tras la prueba revelaron una mejora significativa en comparación con la prueba previa. El presente estudio podría ser beneficioso para los profesores de inglés que buscan formas innovadoras de enseñar a escuchar y desarrollar la comprensión auditiva en sus alumnos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128604.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.