Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29650
Title: The lack of practicing the speaking and listening skills in the EFL classrooms and its effecton students oral production
Authors: Pinza Tapia, Eliana Ivanova
Calva Jiménez, Pedro Geovanny
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Calva Jiménez, P. G. Pinza Tapia, E. I. (2022) The lack of practicing the speaking and listening skills in the EFL classrooms and its effecton students oral production [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29650
Abstract: Abstract:This mixed-method research aimed to find out the effect caused on EFL students oral production because of the lack of practice of listening and speaking skills in classes and provide possible solutions to help students overcome this effect. It was developed in a public high school in Zumba with a sample of 42 EFL students from the 5th to 6th level and one teacher. The information was collected through 10 observations, one survey, and one interview. Aspects such as class resources, strategies, activities, and time spent for students to practice listening and speaking skills during class were considered when analyzing the data. The results showed that the students poor oral production is directly related to the lack of practice of listening and speaking skills, as the majority of participants are unable to keep English conversations. Moreover, the regular production of students is attributed to the inappropriate use of class resources to practice and improve listening and speaking skills, lessons mainly focused on writing activities or grammar topics, and the use of ineffectiveactivities to develop listening and speaking skills.
Description: Resumen: Esta investigación mixta tuvo como objetivo descubrir el efecto causado en la producción oral de los estudiantes de inglés debido a la falta de práctica de las habilidades de habla y escucha en clases, y proporcionar posibles soluciones para ayudar a superar dicho efecto. Esta se desarrolló en un colegio público de Zumba, con 42 estudiantes de quinto y sexto nivel y un docente. Para el análisis, se consideraron recursos de clase, estrategias, actividades y tiempo empleado para practicar habilidades de escucha y habla. La información se recolectó mediante 10 observaciones, 1 encuesta y una entrevista. Los resultados mostraron que la producción oral deficiente de los estudiantes está directamente relacionada con la falta de práctica de las habilidades para escuchar y hablar, ya que la mayoría de los participantes no pueden mantener conversaciones en inglés. Este hallazgo se atribuye al uso inadecuado de recursos de clase para practicar y mejorar las habilidades de escucha y habla, lecciones centradas en actividades de escritura o temas gramaticales, y uso de actividades ineficaces para desarrollar la escucha y el habla durante las lecciones.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128613.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.