Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29665
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCeli Celi, Liliana Fernandaes_ES
dc.contributor.authorCorrea Ochoa, José Albertoes_ES
dc.date.accessioned2022-02-15T14:29:42Z-
dc.date.available2022-02-15T14:29:42Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationCorrea Ochoa, J. A. Celi Celi, L. F. (2022) A student-centered approach to improve the speaking tasks in the First Certificate exam in a school in Cuenca. [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29665es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1351801es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128628.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: Las certificaciones B2 representan una evidencia del nivel del estudiante en una lengua extranjera. Por esta razón, el presente estudio tiene como objetivo fundamental el analizar y comparar los resultados de la prueba piloto oficial de la certificación FCE y el examen oficial en la destreza de speaking en una institución enla ciudad de Cuenca. El investigador dividió los 50 candidatos en dos grupos un experimental y uno de control. El maestro en el grupo control aplicóun método ecléctico, mientras que el profesor del grupo experimental aplicó aprendizaje centrado en el estudiante. Una vez obtenidoslos resultados de la prueba piloto oficial del examen FCE, ambos profesores planificaron sus clases con el mismo sílabo,pero con diferente metodología. Después del proceso de intervención los candidatos rindieron el examen. Los resultados obtenidos muestran que los dos grupos mejoraron en los diferentes parámetros de las tareas de speaking.Sin embargo,el grupo experimental fue ligeramente superior al grupo de control. El promedio de aprobación fue del 96 por ciento.es_ES
dc.description.abstractAbstract: B2 certifications represent a proof of the learner s level in the target language. For this reason, the present study has the main objective of analyzing and comparing the results of the Speaking part in the FCEMock Test and the Official FCE exam in a private high school applying two approaches such as: the EclipticMethod and the Student-centered approach. The 50participants in this studywere dividedintotwo groups. Thecontrol group worked with an eclecticmethod which implies the use of different approaches.On the other hand,the experimental group was instructed using a student-centered approach. Teachers organized their classes based on the Mock FCE Test results. They both usedthe same syllabus but with adifferent approach. Afterthe intervention, the candidates took the official test.The results showed that both approaches benefit the improvement of the speaking tasks.However, the experimental group was slightly better. The control and experimental groups approved the B2 certification with a range of 96% approval.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleA student-centered approach to improve the speaking tasks in the First Certificate exam in a school in Cuenca.es_ES
dc.typemasterThesises_ES
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.